Tags

, , , , ,

KING black 112kb

Ο Michael Jackson είναι o “Βασιλιάς της Πόπ”,  “King of Pop”. Aλλά τι σημαίνει Pop; H Pop μουσική δανείζεται στοιχεία από άλλα είδη μουσικής και ουσιαστικά αποτελεί μία μίξη μουσικών ειδών και βασικά ξεκινάει από το Rock ‘n Roll του 60.

Η μουσική του Μάικλ συνήθως χαρακτηρίζεται από τους μουσικοκριτικούς ως R&B. ‘Ομως το στυλ της μουσικής του συνταιριάζει διαφορετικά είδη μουσικής και αυτό είναι που το κάνει ξεχωριστό. Καί όλα αυτά ζυμώθηκαν όλα τα χρόνια που τραγουδούσε ως παιδί και έφηβος αφού οι επιρροές του ήταν χιλιάδες. Άκουγε τα πάντα και αφομοίωνε τα πάντα. είχε δηλώσει ότι είχε μελετήσει προσωπικά όλα τα είδη μουσικής.

KING white 108kbΑυτά τα είδη είναι: R&B με Pop, Dance, Disco, Funk, Hard Rock Μπαλάντα (Dirty Diana), Rock, even Gospel and Soul (Man in the Mirror, Keep the Faith), Βlues, Gospel και Opera (Earth Song), Soundtrack (Ben), Musical (Childhood, Elizabeth I love you, Smile) Latin Rock Fusion (Whatever happens με τον Carlos Santana), Classical (Little Susie, η εισαγωγή του κομματιού είναι η εισαγωγή του Hijo de la Luna), Classical με Gospel (Earth Song, Will you be there, και Jazz.

Ο Μάικλ έπαιξε Ποπ και έγινε γνωστός ως ο “Βασιλιάς της Ποπ” (“King of Pop”) για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Κάποιος τον ονόμασε ως τον “Μάιλς Ντέηβις της Ποπ”. Και αυτό γιατί ο Τζάκσον πέρασε μέσα από όλα τα είδη και τα ρεύματα της μουσικής στην 45χρονη καριέρα του, όπως έκανε και ο Μάιλς Ντέηβις με την Τζαζ, τον οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να ονομάσει κανείς “Βασιλιά της Τζαζ”. Δεν είναι τυχαίο που ο Μάιλς Ντέηβις διασκεύασε το Human Nature στον δίσκο του “You’re under arrest” (1985). Και δεν είναι, επίσης, τυχαίο, ότι ο Μάικλ είχε δηλώσει σε συνέντευξή του, ότι έτρεφε μεγάλο θαυμασμό στην μεγάλη τραγουδίστρια της Τζαζ, Σάρα Βων (Sarah Vaughn), και ήθελε να συνεργαστεί μαζί της.

H μουσική του Michael Jackson δεν ανήκει σε κάποιο συγκεκριμένο είδος μουσικής αλλά παντρεύει πολλά μουσικά είδη στο πιο μεγάλο εύρος τους.
O ιδιοφυής παραγωγός Quincy Jones ήταν αυτός που ανέδειξε τον Μichael Jackson ως έναν σούπερ σταρ παγκοσμίως αναδεικνύοντας  το πολύπλευρο ταλέντο του σε όλη του την γκάμα.  Γι᾽ αυτό μας μιλάει ο Herbie Hancock ένας από τους, εν ζωή, θρύλους της Τζαζ.

thrillerenchere0902

TO THRILLER: Ένας δίσκος που απευθυνόταν σε όλους

Ο συνδυασμός πολλών ειδών μουσικής ξεκίνησε, βασικά, από το Thriller.

Το Off The Wall είχε μαζική επιτυχία, με τέσσερις επιτυχίες στο Τop Ten (δύο στο Νο1), αλλά κανείς δεν φανταζόταν το μέγεθος επιτυχίας του Thriller, ότι θα έκανε, στην κυριολεξία, “πάταγο”, αφού το μέγεθος της επιτυχίας του ήταν τέτοιο που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι ένα άλμπουμ… θα πούλαγε 40 εκατομμύρια δίσκους στο ξεκίνημα του με τα επτά από τα εννέα κομμάτια του δίσκου να έφταναν στο Top Ten (και για να είμαστε δίκαιοι το υπέροχο “Baby Be Mine” και η πολύ καλή μπαλλάντα “The Lady in My Life” δεν είναι σαν τα υπόλοιπα). ‘Ηταν ένας δίσκος που είχε ένα κομμάτι για όλους.

Βασίστηκε στο προσχέδιο του Off The Wall, αλλά διέφερε στό ότι πρoστέθηκαν πιο δυναμικά funk, hard rock, soft ballads και smoother soul. Προσέγγιζε, δηλαδή, ένα ευρύτερο φάσμα κοινού. Αυτό, φυσικά, από μόνο του έλκυσε το ενδιαφέρον ενός μεγαλύτερου κοινού, αλλά ανέβηκε σημαντικά όταν το MTV τον αποδέχθηκε και τελικά ο Μάικλ Τζάκσον έγινε όχι μόνο ο πρώτος superstar του MTV, αλλά και πρώτος “μαύρος” superstar που βοήθησε το δίκτυο.

Αυτό σημαίνει ότι ένα τραγούδι μαλακό και υπέροχο όπως το Human Nature συνυπάρχει αρμονικά με το σκληρό, φοβερό κομμάτι όπως το Beat it, το συναισθηματικό και γλυκό ντουέτο με τον Paul McCartney “The Girl Is Mine,” με το “ανέμελο” funk του P.Υ.Τ (Pretty Young Thing).

Και παρ’ όλο που, αναμφισβήτητα, είναι ένας ευχάριστος δίσκος, η παράνοια υποβόσκει η οποία εκδηλώνεται στα δύο καλύτερα κομμάτια του δίσκου:
το Billie Jean όπου μία γυναίκα ισχυρίζεται ότι ο Μάικλ είναι ο πατέρας του παιδιού της, και το ντελιριακό Wanna be starting something, το πιο φρέσκο funk του άλμπουμ, αλλά είναι επίσης και το πιο κλειστοφοβικό, φοβερό κομμάτι που ηχογράφησε ποτέ ο Τζάκσον.

Track listing

1.”Wanna Be Startin’ Somethin'” Michael Jackson Quincy Jones, Jackson (co) 6:02
2.”Baby Be Mine” Rod Temperton Jones 4:20
3.”The Girl Is Mine” (with Paul McCartney) Jackson Jones, Jackson (co) 3:42
4.”Thriller” Temperton Jones 5:57
5.”Beat It” Jackson Jones, Jackson (co) 4:18
6.”Billie Jean” Jackson Jones, Jackson (co) 4:54
7.”Human Nature” Steve Porcaro, John Bettis Jones 4:06
8.”P.Y.T. (Pretty Young Thing)” James Ingram, Jones Jones 3:59
9.”The Lady in My Life” Temperton Jones 4:59
[show]
Η παραγωγή είναι του Κουίνσι Τζόουνς εκτός από τα: “The Girl Is Mine” (with Paul McCartney), “Beat It” και “Billie Jean” στα οποία ο Μάικλ είναι συμπαραγωγός.

Ολα αυτά δίνουν στον δίσκο την σταθερότητα του και είναι ένας λόγος το γιατί αυτός ο δίσκος είναι κάτι περισσότερο από φαινόμενο. Ο άλλος λόγος, φυσικά, που είναι και ο πιο σημαντικός είναι ότι είναι, απλά, εκπληκτική μουσική.

Όλο αυτό θα έκανε την επιτυχία (και είναι επιτυχία, εναλλάξ, αφού πλάσαρε ένα νέο στάνταρ γι την επιτυχία), αλλά παρέμεινε στα charts, καταλήγοντας να υπάρχουν singles του δίσκου σχεδόν δύο χρόνια επειδή πραγματικά ήταν ένας πάρα πάρα πολύ καλός δίσκος. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν τόσο “σφιχτός” δίσκος όσο το Off The Wall, και αυτός ο παράλογος τρομακτικός τίτλος του κομματιού στην μέση του δίσκου είναι αυτό που κόβει την φόρα/την συνέχεια και τον συνειρμό και είναι ο “φταίχτης” – παρά ταύτα ένα ή δύο κομμάτια δεν μειώνουν την εκπληκτική σύνθεση του δίσκου και της μουσικής.
Υπολογίζεται, για να είμαστε σίγουροι, αυτοί δεν ήταν αναμενόμενο το πόσο εκπληκτικό (μέχρι τότε κανένας δεν είχε ποτέ σκεφτεί να φέρει τον βιρτουόζο metal κθαρίστα Eddie Van Halen για να παίξει σε ένα disco cut.

Τα τραγούδια του Μάικλ ήταν επηρεασμένα από την ροκ όχι μόνο μουσικά αλλά και στιχουργικά αλλά γενικότερα από την ροκ κουλτούρα που άνθιζε τις δεκαετίες ’60-’70. Κυρίαρχο μουσικό όργανο στην ροκ είναι η ηλεκτρική κιθάρα και ο Μάικλ είχε συνεργαστεί με κορυφαίους ροκ κιθαρίστες όπως ο  Eddie Van Hallen στο Beat it, το σόλο της κιθάρας από τον Steve Stevens[3] στο Dirty Diana, ή τον  Slash στο Give in to me.

This is where a song as gentle and lovely as “Human Nature” coexists comfortably with the tough, scared “Beat It,”
The sweet schmaltz of the Paul McCartney duet “The Girl Is Mine,” and the frizzy funk of “P.Y.T. (Pretty Young Thing).”

http://wiki.answers.com/Q/What_is_Michael_Jackson’s_genre#ixzz20ApeyNSe

Αυτό

This all would have made it a success (and its success, in turn, served as a new standard for success), but it stayed on the charts, turning out singles, for nearly two years because it was really, really good. True, it wasn’t as tight as Off the Wall — and the ridiculous, late-night house-of-horrors title track is the prime culprit, arriving in the middle of the record and sucking out its momentum — but those one or two cuts don’t detract from a phenomenal set of music.
It’s calculated, to be sure, but the chutzpah of those calculations (before this, nobody would even have thought to bring in metal virtuoso Eddie Van Halen to play on a disco cut) is outdone by their success.