Tags

, , , , , , , , , ,

Ο ίδιος ο Μάικλ ήταν ένα σύμβολο από μόνος του. Υπήρξε ένας καλλιτέχνης ο οποίος χρησιμοποίησε μία συμβολική γλώσσα, έδωσε συμβολικό χαρακτήρα στο έργο του, το οποίο αναπαριστούσε τα πιστεύω του και τα συναισθήματά του.  Αυτό δεν φάνηκε στην αρχή της καριέρας του, αφού από παιδί τραγουδούσε μόνο τραγούδια που απευθύνονταν σε συγκεκριμένο κοινό. Μετά το Bad, ο στίχος του άλλαξε, φαινόταν ότι ο Μάικλ δεν ήταν το μικρό παιδάκι που τραγουδούσε το Ben, αλλά εξελισσόταν σε έναν σκεπτόμενο άνθρωπο με κοινωνική ευαισθησία. Πολλά έργα του, στίχοι, χορογραφίες, βίντεο, πέρναγαν έμμεσα τα μηνύματα που ήθελε να στείλει, δημιουργώντας έντονες εικόνες, προκλητικές και υπερβολικές κινήσεις, ιδιαίτερες σκηνές υψηλής τέχνης, που όχι μόνο τραβούσαν την προσοχή, αλλά δημιουργούσαν σκάνδαλα και «παρεξηγήσεις», αλλά και την αναγνώριση της ιδιοφυίας, που δίχαζαν τον κόσμο. Με το Dangerous και το Black or White, φάνηκε πλέον στην γραφή του, όπως και αυτό που παρουσίασε στο βίντεο, ειδικά με τον Χορό του Μαύρου Πάνθηρα,  ότι τον απασχολούσε έντονα, ο άνθρωπος, η φτώχεια, η ανισότητα, ο ρατσισμός.

Με το History, ο Μάικλ πέρασε πλέον στον ξεκάθαρο λόγο. Ηταν ένα δίσκος ´όπου παρουσίαζε διαφορετικούς τρόπους γραφής. Ρομαντική, οργισμένη, ποιητική, μαχητική, σοβαρή, θλιμμένη, αλλά ποτέ χαρούμενη. Ηταν μία παλέττα από διάφορα είδη ποιητικού λόγου, που πέρναγε με ευκολία από έναν κάθετα λαϊκό και οργισμένο στίχο, σε εσωστρεφή και ευαίσθητα θέματα. Εδειχνε την άνεση και την γκάμα που είχε ως στιχουργός να μπορεί να γράφει σε πολλά διαφορετικά είδη γραφής. Τα περισσότερα τραγούδια ήταν τραγούδια διαμαρτυρίας, με πολιτικές αιχμές, εναντίον της εξουσίας, ανέφερε πολιτικά πρόσωπα, γεγονότα. Οτι έγραφε είχε άμεση γλώσσα, με ξεκάθαρο μήνυμα, πλέον, όπως στα τραγούδια για το περιβάλλον “Earth Song”  . Το “They Don’t Care About Us” , το “Scream“, Μoney, “D.S.“, “HIStory“, “Tabloid Junkie“, “This Time Around” (featuring The Notorious B.I.G.), με πολύ υποβλητική και δυναμική μουσική, έντονο ρυθμό με «ηλεκτρισμένο» ήχο, με στίχο αληθινό και άμεσο, χωρίς να ωραιοποιεί την γραφή του. Υπἠρχαν επίσης, αυτοβιογραφικά τραγούδια, όπου ο στίχος ήταν πιο εσωτερικός, όπως στο “Stranger in Moscow” ή στο “Childhood” (το θέμα της ταινίας «Ελευθερώστε τον Γουίλι», Free Willy 2). Το “Come Together” των Beatles, το είχαμε δεί στην ταινία Moonwalker, 1988. Tο You are not alone είναι κομμάτι του R. Kelly, το οποίο γνώρισε την μεγαλύτερη επιτυχία. Το 2Bad ένα τραγούδι, που μάλλον απευθύνεται στα προβλήματά του Τζάκσον με την βιομηχανία του θεάματος, στο Χόλυγουντ. Ενα τραγούδι που είναι έξω από το ύφος του δίσκου, αλλά είναι ένα μικρό διαμάντι, είναι το Little Susie. Ο δίσκος εκπνέει με το Smile του Charlie Chaplin, όπου ο Μάικλ το ερμηνεύει με μία ανάλαφρη και παρηγορητική διάθεση. Το Ηistory, κατά την άποψή μου, είναι ένας πολύ δυνατός δίσκος, με κορυφαία τραγούδια το “Stranger in Moscow“, το “They Don’t Care About Us” και  το”Earth Song” .

Το Blood On The Dance Floor είναι ένας δίσκος με σκοτεινή ατμόσφαιρα.

Πιστεύω ότι ο ύψιστος σκοπός της τέχνης είναι η ένωση του υλικού με το πνευματικό, του ανθρώπινου με το θείο. Πιστεύω ότι αυτός είναι ο λόγος της υπάρξης της τέχνης. Michael Jackson

Το πρόσωπό του και η εξέλιξη της μορφής του, που, δυστυχώς, είχε δεχτεί χλευασμό γι’ αυτό, τα τόσα ταλέντα που η φύση τον είχε προικίσει, και η σύνθετη τέχνη του παραμένουν αθέατες από πολύ κόσμο. Δεν αναγνώριζαν τα στοιχεία της τέχνης του προφανώς επειδή οι ίδιοι δεν είχαν εξοικειωθεί με την καλλιτεχνική παιδεία που είχε ο ίδιος. Το σώμα του Μάικλ ήταν εργαλείο για την τέχνη του που αντικατοπτρίζει την αντιφατικότητα της πολύπλευρης φύσης του ανθρώπινου όντος.

Και αυτός ήταν ο λόγος που ο μεγάλος Φρεντ Αστέρ, ο μεγαλοφυής χορευτής, ηθοποιός και τραγουδιστής του κινηματογράφου και του Μπρόντγουέη, δήλωσε ότι είναι διάδοχός του.

Black or White

Black or White 1/5 Η συμβολική του σώματός του, Εισαγωγή

hBlack or White 2/5 Ανάλυση των στίχων