Tags

, , , ,

moonwalk

Το Moonwalk είναι ένας χορός που δεν γεννήθηκε ξαφνικά, μέσα σε μιά μέρα. Βασίστηκε σε μία τεχνική χορού, το backslide (γλύστρημα με την πλάτη προς τα πίσω), που οι ρίζες του είναι παλιές και ξεκινάνε από τις αρχές του αιώνα. Αλλά το MOONWALK του Μάικλ Τζάκσον, είναι ένα κράμα επιρροών από γνωστούς και άγνωστους χορευτές, του 20ου αιώνα, και ουσιαστικά, αποτελεί μία σύνθεση χορών που μελέτησε, προσωπικά, ο Μάικλ Τζάκσον, και είναι η χαρακτηριστική χορευτική κίνηση που φέρει, πλέον, την σφραγίδα του. Ο Τζάκσον ήταν ουσιαστικά αυτοδίδακτος.

Ο Μάικλ το πρωτοείδε σε πολύ μικρή ηλικία, να το χορεύουν μικρά παιδιά στους δρόμους του Χάρλεμ.Το moonwalk είναι διαφοροποιημένη χορευτική κίνηση, ένας συνδυασμός από  backslide, floating, gliding and sliding, και έχει μία πιο κυκλική κίνηση, που θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε “circle slide”, δηλαδή το “κυκλικό γλίστρημα”. Επίσης, έχει στοιχεία απο τήν μιμική κινηση  του Μαρσέλ Μαρσο Against the wind (περπατώντας ενάντια στον άνεμο). Ο Μάικλ από παιδί μελέτησε τον γάλλο μάστερ της μιμικής Marcel Marceau,  πηγαίνοντας σε παραστάσεις του – και ειδικά, την χαρακτηριστική χορευτική του κίνηση “Against the Wind” . Ο Τζάκσον εξυμνούσε τον Μαρσώ για την εμφάνισή του να αψηφά τους νόμους της βαρύτητας. Ο Μαρσώ, ο οποίος πέθανε στην ηλικία των 84 ετών, και ήταν εξαιρετικά δημοφιλής στο αμερικάνικο κοινό, πολλές φορές εξιστορούσε, ότι ο Μάικλ συνήθιζε να πηγαίνει να τον βλέπει, όταν ήταν περίπου στην ηλικία των 13 ή 14 ετών. Καποια στιγμή, του είπε στα παρασκήνια, ότι ήταν η έμπνευσή του, και ότι πίσω από το moonwalk υπήρχε η χαρακτηριστική κίνηση του Μαρσώ, “Walking against the Wind”που θα αναλυσουμε παρακάτω.

Το να γνωρίζεις μόνο τα βασικά τόσων πολλών ειδών είναι δύσκολο. Το να μεταλλάξεις, να τα μεταμορφώσεις, να τα μετατρέψεις όλα αυτά έτσι ώστε να φαίνονται εντελώς δικά σου, μέσα από την φυσική κίνηση του σώματός σου, είναι ΙΔΙΟΦΥΙΑ!

O Μαρσέλ Μαρσό,  η κίνηση “AGAINST THE WIND” («περπατώντας ενάντια στον άνεμο») και η επιρροή του στο Μοοnwalk.

ALeqM5hgeHrO-On-HdgFk4TJflkLc05hgwΟ Michael Jackson ήταν προικισμένος με το ταλέντο του χορού, το οποίο έγνε εντελώς ξεκάθαρο μέσα από την χαρακτηριστική χορευτική του κίνηση, το Moonwalk, που την εμπνεύστηκε από την αστική ζωή της πόλης, αλλά και τον Γάλλο μάστερ της παντομίμας, Μαρσέλ Μαρσώ. “Υπήρχε ένας αλληλοθαυμασμός μεταξύ του Μάικλ Τζάκσον και του Μαρσέλ Μαρσώ”, είπε στο AFP, η Ἐλενα Σερρά, η οποία δούλεψε 20 χρόνια, κοντά στον βασιλιά της μιμικής, Μαρσέλ Μαρσώ.  Ο Μαρσέλ Μαρσώ, ο γάλλος αστέρας και ιδιοφυία της παντομίμας, είχε επιρρεάσει εξαιρετικά τον Μάικλ, ειδικά στο Moonwalk. Υπήρχε αλληλοεκτίμηση μεταξύ τους και είχαν σκοπό να συνεργαστούν. Νομίζω ότι ο Μαρσώ είχε εντυπωσιαστεί από τον Μάικλ”.

Ο Μαρσώ είπε για τον Μάικλ: “Ο Michael Jackson είναι γεννημένος για την τέχνη της μιμικής, χάρισμα πού είχε και ο Charlie Chaplin, λόγω της ευκολίας του στην φυσική κίνηση, την ικανότητά του να αποσυνθέτει κινήσεις, αλλά και χάρη στην αντίληψή του.

 

Ο ποπ σταρ παρουσίασε ανάποδα moonwalk, για πρώτη φορά στη σκηνή, το 1983, στην παρουσίαση του Billie Jean, κατά την διάρκεια ενός τηλεοπτικού σώου. Ο Τζάκσον που εξυμνούσε τον Μαρσώ για την εμφάνισή του να αψηφά τους νόμους της βαρύτητας, είπε κάποτε, ότι, η κίνηση τού να πηγαίνεις προς τα πίσω, ενώ φαίνεται να πηγαίνεις προς τα μπρος, βασίζεται σε χορευτικές κινήσεις των παιδιών στο Χάρλεμ, στα τέλη της δεκαετίας του ᾽70, αρχές ᾽80. “Το 1995, ο Jackson και Marceau κινηματογράφησαν ένα στιγμιότυπο, που κάνουν μαζί βασικές κινήσεις της μιμικής, αλλά το σχέδιο να συνεργαστούν, ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε, λόγω των προβλημάτων υγείας που είχε ο αμερικανός στάρ”, είπε η Σερρά.

Πηγή: Master mime Marcel Marceau helped inspire Jackson moonwalk

ΕΔΩ μία μίμος εξηγεί την κίνηση “WALKING AGAINST THE WIND” (περπατώντας ενάντια στον άνεμο) και βλεπεις σε σημεια κινησεις απο το Moonwalk.

BACKSLIDE και MOONWALK: Ομοιότητες και διαφορές

Το Backslide  ο Μάικλ το πρωτοείδε στην τηλεόραση, να το κάνει ο Τζέφρυ Ντάνιελ, το 1979, και το διδάχτηκε από αυτόν. Λέγεται από κάποιους, ότι ο Ντάνιελ δίδαξε στον Μάικλ Τζάκσον το moonwalk. Ο Ντάνιελ δίδαξε στον Μάικλ το backslide και όχι το moonwalk. “Ο Τζέφρυ Ντάνιελ είπε: “Ναι, σίγουρα, δίδαξα τον Μάικλ Τζάκσον κάποια πράγματα, αλλά εγώ έμαθα πιο πολλά απ᾽αυτόν. Το να δουλεύεις με τον Μάικλ Τζάκσον είναι φοβερή εμπειρία. Εχει συνεργαστεί με τον Σκορτσέζε, τον Κόπολα, τον Κουίνσι Τζόουνς. Είναι το μεγαλύτερο όνομα στην μουσική βιομηχανία”. Ο Ντάνιελ υπήρξε μία από τις επιρροές του Μάικλ στον χορό, και συνεργάστηκε μαζί τους ως συγχορογράφος και χορευτής στο βίντεοκλιπ του Smooth Criminal, και σε άλλα βίντεο. Πάντα το όνομα του Ντάνιελ αναγράφεται στους συντελεστές. Αλλά ο Τζάκσον ποτέ δεν ανέφερε ότι ο Ντάνιελ, ή οποιοσδήποτε άλλος, του δίδαξε το moonwalk. Και στις δύο χορευτικές κινήσεις, η βασική ομοιότητα είναι ότι δίνεται η αίσθηση ότι πηγαίνεις προς τα πίσω, ενώ φαίνεται να βαδίζεις προς τα μπρος. Μία μικρή παρένθεση: στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε ένα μικρό στιγμιότυπο από πρόβα του Ντάνιελ με τον Μάικλ στο Smooth Criminal οπου ο Μάικλ φοράει το χαρακτηριστικό λευκό κοστούμι με το καπέλο που έχουμε δει στο περίφημο βίντεο.

Οι διαφορές

Στο Backslide, όπως θα δούμε στό παρακάτω βίντεο, οι χορευτές γλιστρούν τα πόδια τους, με μικρό και ελαφρύ βηματισμό, που, συνήθως, στηρίζονται στις μύτες των ποδιών, με στενό άνοιγμα, που δεν έχει την απόλυτη και ακριβή ισορροπία και κέντρο βάρους στο σώμα. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του backslide.

Η διαφορά με το Μoonwalk, που φαίνεται ξεκάθαρα στον Μάικλ, είναι ότι τα πόδια σέρνονται, στηρίζονται σταθερά στο πάτωμα σε όλη την διάρκεια του βηματισμού. Το πόδι που σέρνεται προς τα πίσω στηρίζει πολύ καλά το πόδι που βαδίζει προς τα μπρός. Ο βηματισμός είναι μεγάλος, έχει άξονα, ισορροπία και κέντρο βάρους. Είναι μία γρήγορη και βαρειά κίνηση. Το κεφάλι εκτείνεται μπροστά και σταθερά, και προτείνεται το σαγόνι. Οι ώμοι και τα χέρια κινούνται σαν να περπατάς κανονικά.

Το Moonwalk, το ῾Φεγγαροπερπάτημα”, μπορεί να πει κανείς, ότι ίσως να έχει και μία επιστημονική σκέψη, όσον αφορά την αίσθηση της βαρύτητας.  Το moonwalk δίνει την αίσθηση της βαρύτητας, ενώ παράλληλα, δίνει και την ψευδαίσθηση της αιώρησης. H ψευδαίσθηση της  λιγότερης βαρύτητας είναι το επιστημονικό κομμάτι του Moonwalk.  Είναι σαν να περπατάς στο φεγγαρι, με λιγοτερη βαρύτητα απ᾽οτι έχουμε στη γη. (Σημ.Η ένταση της βαρύτητας στην επιφάνεια της σελήνης είναι το 1/6 της βαρύτητας της Γης. Δηλαδή αν στη γη ζυγίζετε 70kg στη σελήνη θα ζυγίζατε 12,5). Είναι μία παντελώς διαφορετική τεχνική, μία ιδιοφυής χορευτική κίνηση, που ανέπτυξε και τελειοποίησε ο Τζάκσον.Την κίνηση τελειοποίησε ο Μάικλ, αφού κανένας χορευτής πριν από αυτόν δεν είχε πετύχει να φαινόταν, τόσο ξεκάθαρα, το βάδισμα προς τα μπρος. Στους άλλους φαινόταν, περισσότερο, η κίνηση προς τα πίσω. Στον Τζάκσον η κίνηση ήταν απόλυτα ισορροπημένη. Και ήταν ένα χορευτικό σχήμα που είχε αρχή μέση και τέλος.  Το όνομα Moonwalk το έδωσε ο ίδιος ο Μάικλ Τζάκσον, και έχει γίνει η πιο γνωστή και χαρακτηριστική χορευτική κίνηση του Τζάκσον που φέρει την σφραγίδα του, παγκοσμίως.

Στο παρακάτω βίντεο, οι διαφορές μεταξύ backslide και moonwalk είναι εμφανείς.

   Στο παρακάτω βίντεο (Live στο Βουκουρέστι, 1992), σε αργή κίνηση φαίνεται ξεκάθαρα το βάδισμα του ενός ποδιού προς τα μπρός, ενώ του άλλου ποδιού προς τα πίσω. Στα live του, το συνδύαζε με το τέλος του moonwalk,  όπου κάνει δύο στροφές και στέκεται στις μύτες των ποδιών του, ενώ η πλάτη του και οι μηροί του σχηματίζουν μία αμβλεία “γωνία” .  Είναι μία ιδιοφυής χορευτική κίνηση που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του χορού, πράγμα που επιβεβαιώνουν μεγάλοι και διασημοι χορογράφοι. Ο σχηματισμός τής γωνίας, φαίνεται καλύτερα στο πλάι, και εντυπωσιάζει γνώστες, και μη γνώστες, του χορού.

Ο Μάικλ έκανε γνωστή την κίνηση, όταν στις 25 Μαρτίου 1983,  παρουσίασε το  Billie Jean, σε ειδική τηλεοπτική εκπομπή, Motown 25 Anniversary: Yesterday, Today, Forever, όπου βγήκε στον αέρα, στο NBC, στις 16 Μαΐου. Στα βραβεία Motown ο Μάικλ παρουσίασε για πρώτη φορά το moonwalk, στον κόσμο και άλλαξε την τέχνη του χορού, για πάντα.

Ολόκληρη η παρουσίαση του Μπίλι Τζήν στην τηλεόραση

CollegeHumor’s Favorite Funny Videos

Ο ΤΖΕΦΡΥ ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΑΙ ΤΟ BACKSLIDE ΣTO …SOUL TRAIN 

Ο Μάικλ ήταν μεγάλος θαυμαστής του Soul Train – όπου ο Jeffrey Daniel ανηκε στην χορευτική του ομάδα ως back-up dancer. Το Soul Train ήταν ένα Αμερικάνικο μουσικό βαριετέ  variety show που πρωτοπαρουσιάστηκε στο syndication από το 1971 έως το 2006. Μέσα σε αυτήτην ιστορία των  35 χρόνων, το σώου πρωταρχικά παρουσίασε παραστάσεις με καλλιτέχνες  R&B, soul,  hip hop όπως και funk, jazz, disco,  ακόμα είχαν εμφανιστεί και καλλιτέχνες του gospel. O Μάικλ το πρωτοείδε το 1979 στο TV show Soul Train, από τους χορευτές: Geron “Casper” Candidate, Cooley, και Jeffrey Daniel.

Σύμφωνα με αυτά που λέει η Λατόγια Τζάκσον, αδερφή του Μάικλ, ο Μάικλ ήταν μεγάλος θαυμαστής του χορού του Ντάνιελ και ήθελε να τον γνωρίσει. Τον συνάντησε σχετικά γρήγορα, το 1980, και ξεκίνησε μαζί του μαθήματα για να μάθει την μέχρι τώρα, άσημη χορευτική κίνηση (παρ᾽ όλο που το backslide ήταν γνωστό από τις αρχές του αιώνα). Ο Μάικλ έκανε γνωστή την κίνηση, όταν στις 25 Μαρτίου 1983,  παρουσίασε το  Billie Jean, σε ειδική τηλεοπτική εκπομπή, Motown 25 Anniversary: Yesterday, Today, Forever, όπου βγήκε στον αέρα, στο NBC, στις 16 Μαΐου.

Ο Jeffrey Daniel είναι αμερικανός χορευτής, τραγουδιστής, τραγουδοποιός, μουσικός και χορογράφος, Ο Ντάνιελ ένας καλλιτέχνης-φαινόμενο της δεκαετίας του ’70, περισσότερο γνωστός ως μέλος του R&B φωνητικού group Shalamar.  Ἐκανε θραύση κατά την διάρκεια μιάς παρουσίασης του κομματιού τους “A Night to Remember” στην βρεταννική εκπομπή Top of the Pops, κάνοντας το backslide, συνδυασμένο με άλλες τεχνικές χορού, για πρώτη φορά στην τηλεόραση. Το κομμάτι έγινε επιτυχία το 1982, σχεδόν ένα χρόνο πριν ο Μαικλ παρουσιάσει στα βραβεία Motown 25, το backslide, εντελώς διαφοροποιημένο, μέσα από την δική του, ιδιαίτερη χορευτική προσωπικότητα. Ο Ντάνιελ υπήρξε πρωτοπόρος. Απέκτησε μεγάλη φήμη και κέρδισε τον σεβασμό από συναδέλφους του και κοινό. Το στύλ του χορού του το πήρε από τον “street dance“, αλλά και από διάφορα κλάμπς.

Κατά την διάρκεια της καριέρας του διδάχθηκε και δούλεψε με πρωτοπόρους του χορού όπως οι: Shabba Doo, Geron Casper Candidate, Cooley Jackson, Popin’ Pete και The Electric Boogaloos, και τον ‘Locker’ Don Campbell, ένας από τους πρώτους χορευτές του Soul Train, ο οποίος τον ενέπνευσε, όπως και ο Tyrone Proctor που δίδαξε στον Jeffrey έναν χορό που λέγεται “Wacking” . Συγκαταλέγεται μαζί με άλλους, ανάμεσά τους! Ντυμένοι στα μαύρα οι Daniel μαζί με τους Geron ‘Casper’ Candidate και Derek ‘Cooley’ Jackson ήταν οι πρώτοι που παρουσίασαν το Backslide στην αμερικάνικη τηλεόραση, το 1979. Μαζί µε στοιχεία τεχνικής άλλων ειδών χορού που συνδύαζε ο Ντάνιελ, το hip hop, breakdancing, popping, locking  jazz, latin, tap dance (κλακέτες), street dance, Jazz, Robotics (κούκλα/μανεκέν), Bugging, εκτός του Backslide, παρουσίασε στον κόσμο έναν συνδυασμό από Jazz, Popping, Locking, Robotics (κίνηση που, επίσης, έκανε διάσημη ο Μάικλ Τζάκσον),  Wacking, House, Hip hop, Backslide και παντομίμα (κούκλα/manequin), που πάντρεψε και συνένωσε, χωρίς καμμιά ιδιαίτερη προσπάθεια, μέσα από το χάρισμα, το φυσικό ταλέντο. Είχε εκπληκτική ευκολία στην κίνηση, που την διαθέτει ακόμα και σήμερα!

“Locking” (κλείδωμα) Στα τέλη του 60, ο Ντον Κάμπελ δημιούργησε έναν νέο χορό βασισμένο σε αυτοσχέδια χορευτικά βήματα και παύσεις (πάγωμα) της κίνησης που λέγονται “locks” (κλειδώματα). Η σύλληψη του “Locking” στην κυριολεξία υπονοεί την απότομη και κοφτή κίνηση που “παγώνει” τις αρθρώσεις του σώματος, συνήθως σε μία συγκεκριμένη στάση, σύμφωνα με το beat πάνω στον ρυθμό της μουσικής. Αυτά τα κλειδώματα, τυπικά, έχουν πολύ μικρή χρονική διάρκεια εν μέσω μιάς συνεχόμενης κίνησης δημιουργώντας έτσι μεγάλη αντίθεση . Επίσης, το Locking είναι ακροβατικός και σωματικά απαιτητικός χορός που συνδυάζει στοιχεία κωμωδίας με την επικοινωνία με το κοινό, αφού οι χορευτές δείχνουν τον κόσμο, γελάνε ή τον επικροτούν.

“Popping” (τεχνική που χρησιμοποιούσε και ο Μαρσώ).Στα μέσα του ᾽70, ο Μπούγκαλου Σαμ δημιούργησε ένα χορευτικό στυλ γνωστό ως “Popping”. Aυτό το πρωτότυπο στυλ χορού συνδυάζει μία πολύ γρήγορη και χαλαρή-πλαστική κίνηση των μυών σε σχέση με το μπητ της μουσικής, ώστε να παράγονται ξαφνικές, μαλακές κινήσεις. Ο όρος ῾Popping” προέρχεται από το γεγονός ότι ο Boogaloo Sam έλεγε “pop” κάθε φορά που τέντωνε και λύγιζε τους μύς του καθώς χόρευε, γι᾽αυτό και ο κόσμος ονομάζει αυτό το στυλ χορού “Popping”.

Hip-Hop Το hip hop, ένα στυλ χορού ιδιαίτερα αγαπητό σήμερα, σήμερα, συνδυάζει στοιχεία από breakdancing, popping, locking µαζί µε στοιχεία τεχνικής άλλων ειδών χορού όπως jazz, latin, tap dance (κλακέτες) και street dance. Το street dance χορευόταν στο δρόµο, γι᾽αυτό και ονομάζεται έτσι (χορός του δρόμου). Ένα µάθηµα hip hop το χαρακτηρίζει η δυναµικότητα και η διασκέδαση ενώ παράλληλα αποτελεί µια ευχάριστη µορφή αερόβιας άσκησης. Σήμερα διδάσκεται στις σχολές χορού. Οι χοροί αυτοί προέρχονται από την εσωτερική ανάγκη του λαϊκού ανθρώπου για έκφραση και διασκέδαση και με τον χρόνο εξελίσσεται σε μορφή τέχνης.

Ενα πράγμα είναι σίγουρο.Οτι ο Μάικλ δεν έκανε, απλά, αυτήν την κίνηση διάσημη, αλλά την τελειοποίησε. Και άν δεν γινόταν ο Βασιλιάς της Ποπ, η κίνηση αυτή, μπορεί να είχε ξεχαστεί.

Το Moonwalk, το ῾Φεγγαροπερπάτημα”, είναι η κίνηση τού να πηγαίνεις προς τα πίσω, ενώ φαίνεται να βαδίζεις προς τα μπρος. Αυτό δίνει την ψευδαίσθηση της αιώρησης. Είναι σαν να περπατάς στο φεγγαρι, με λιγοτερη βαρύτητα απ᾽οτι έχουμε στη γη.

Επίσης, ο Μαικλ, με το LEAN, στο Smooth Criminal δίνει την ψευδαίσθηση της αντιβαρύτητας. Δεν ξέρω γιατί τον απασχολούσε τόσο πολύ η “κατάργηση της βαρύτητας”. Ἰσως, επειδή η τέχνη του, η προσωπικότητά του ήταν πέρα από τα σύνορα της γής. Η ίσως να ήταν όντως από το φεγγάρι…

ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΙΚΛ – ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΡΡΟΕΣ

Ο Μάικλ μέσα από την χαρισματική καλλιτεχνική του προσωπικότητα και την τελειομανία, τελειοποίησε αυτήν την πρωτοποριακή τεχνική σε συνδυασμό με άλλες τεχνοτροπίες και τεχνικές. Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε ομοιότητες στις κινήσεις των χορευτών, που υπήρξαν πρόδρομοι του Μάικλ, όπως του Fred Astaire, Alvin Ailly, Bob Fosse, James Brown, Jackie Wilson, Jeffrey Daniel, Bill Bailey, Buck and Bubbles, Cab Calloway, Clark Brothers, Sammy Davis Jr., Daniel L. Haynes, Rubberneck Holmes, Patterson and Jackson, Eleanor Powell, Bill Robinson, Three Chefs (only the feet), Tip Tap and Toe (feat. Ray Winfield), Earl Snakehips Tuckerαλλά και των τεχνικών, Backslide, Popping, Locking, Robotics, Bugging, Street Dance, Backslide κ.ο.κ. Πάνω σε όλα αυτά βασίστηκε, εμπνεύστηκε, δημιούργησε και τελειοποίησε το δικό του ανεπανάληπτο στυλ,  την σχολή Μάικλ Τζάκσον,  που επηρρέασε τις επόμενες γεννιές, οι οποίες πλέον τον θεωρούν δικό τους πρωτοπόρο και δάσκαλο!Ο Μάικλ ήταν ένας γεννημένος χορευτής. Η μητέρα του έλεγε ότι σε πολύ μικρή ηλικία χόρευε με τον ρυθμό του…”πλυντηρίου

Ο ιδιος μεγαλώνοντας και με προτροπή των παραγωγών του, ιδιαίτερα του Quincy Jones, ο Μάικλ ξεκίνησε να δίνει μεγαλύτερο βάρος στο χορευτικό του ταλέντο. Ο ίδιος, είχε δηλώσει ότι μεγάλωσε μιμούμενος τις χορευτικές κινήσεις του James Brown και του Fred Astaire, όπως και των παιδιών “του χορού του δρόμου” αλλά το moonwalk δέν σταματάει εδώ. Ἐνας μεγάλος καλλιτέχνης γίνεται πρωτοπόρος, όταν μελετά μεγάλους καλλιτέχνες πριν από αυτόν, που τον ενέπνευσαν τον επιρρέασαν, και του άνοιξαν έναν καινούργιο δρόμο δημιουργίας.

ο Μάικλ ήδη τα χόρευε από μικρός και ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της εφηβείας του. Μαζί με τα αδέλφια του τα παρουσίαζε σε διάφορες εκπομπές στην τηλεόραση.

Στο βίντεο βλέπουμε κατά σειρά τους: James Brown – Soul Fred Astaire – Tap Poppin’ Taco (Bruno Falcon) – Poppin’ The Lockers – Locking

http://sheris-musings.tumblr.com/post/5806297328/jack-cole-father-of-theatrical-jazz-dance  

“Δεν έχω πρόβλημα με το να μιμούνται. Το θεωρώ κομπλιμέντο. Καθένας πρέπει να ξεκινά θαυμάζοντας κάποιον. Για μένα ήταν οι: James Brown, Sammy Davis Jr., Jackie Wilson, Fred Astaire, Gene Kelly”. Μάικλ Τζάκσον

Αυτό που κάνει τον Μάικλ κορυφαίο δεν είναι μόνο η τελειοποίηση του Moonwalk. Είναι το γεγονός ότι ήταν ικανός να αφομοιώσει όλες τις επιρροές από τόσους πολλούς καλλιτέχνες και στυλ τα οποία συνέδεσε και δημιούργησε την μοναδική καλλιτεχνική  μορφή. Ο Τζάκσον ενδιαφερόταν για την επιστημονική προσέγγιση των χορευτικών κινήσεων, ιδιαίτερα, όσον αφορά την κατάργηση της βαρύτητας. Και αυτό ενίσχυε την ιδιαιτερότητα του καλλιτεχνικού αποτελέσματος.