Tags

,

thrillerera231

Ολη η ιδέα και η έμπνευση προήλθαν από τη παρωδία-ταινίας τρόμου “An American Werewolf in London”, Ελληνικός τίτλος “Ἐνας  Λυκάνθρωπος στο Λονδίνο”, σε σκηνοθεσία του John Landis.  Τo 1981 ο John Landis έκανε την πέμπτη ταινία του, “Ενας Αμερικάνος Λυκάνθρωπος στο ΛΟΝΔΊΝΟ“.

Είχε ήδη στο ενεργητικό του δύο πολύ καλές κωμωδίες, το “Blues Brothers” και το “Ενα τρελλο-τρελλο θηριοτροφείο“ με τον John Belushi και στις δύο.  Οποιος δεν τις έχει δει, θα πρέπει να το κάνει οπωσδήποτε.

Το “Ενας Αμερικάνος Λυκάνθρωπος στο Λονδίνο” διαφημίστηκε ως κωμωδία τρόμου και πραγματικά, αυτό είναι. Πιάνεις, δηλαδή, τον εαυτό σου να τρομάζει και να γελάει ταυτόχρονα.

thriller tumblr_m1vit4bnfs1r7k3tzo1_500

warewolf 2

Η υπόθεση του έργου: Δύο τουρίστες Αμερικάνοι φοιτητές δεχονται επίθεση απο “κατι” ενα βράδυ που περπατουν σε ενα μονοπάτι της Αγγλικής υπαίθρoυ. Ο ένας πεθαίνει για να επισκεφτει μετά απο μερικές μέρες τον φίλο του, που την γλύτωσε με κατι γραντζουνιές μόνο, με σκοπό να τον πείσει να αυτοκτονήσει για να μην γίνει λυκάνθρωπος και πάρει κι άλλους στον λαιμό του.

Οπως προείπα, οι αστειες με τις τρομακτικές σκηνες εναλλάσονται ταχύτατα, με τον νεκρό φίλο να καλεί τον ζωντανό να συναντηθούν σε ενα πορνό σινεμα ή μετά απο τις επιθέσεις του τελευταίου, για να γνωρίσει τα θύματά του…
Ο νεκρός φυσικά, όσο περνάει ο καιρός αποσυντίθεται….

Οι David NaughtonJenny Agutter και Griffin Dunne, όλοι πολύ συμπαθητικοί στους ρόλους τους κι αν κι έκαναν αρκετες ταινίες αργότερα, κανείς δεν έκανε κατι το…σούπερ wow. Ενα είναι σίγουρο, με καλή παρέα, αυτή η τανία μπορεί να κάνει ενα βράδυ να μείνει αξέχαστο.

Το τρέηλερ της ταινίας.

american wolf 1

Η τρομερή καινοτομία της ταινίας όμως, είναι η μεταμόρφωση του ήρωα για πρώτη φορά στην ιστορία του κιν/φου μπροστά στα μάτια του θεατή.  

Ο πραγματικός στάρ της ταινίας, δηλαδή, ήταν ο Rick Baker, ο οποίος σχεδίασε και δημιούργησε το μακιγιάζ και τα σπέσιαλ εφέ της ταινίας,  και βραβεύθηκε γι᾽ αυτό με Ὀσκαρ.  

Πηγή: http://panole8riambos.wordpress.com/

Η συνεργασία με τους ίδιους συντελεστές

Michael Jackson - Making The Video - Thriller_03 [By Richard Jackson - MJJLatino.Net]

φωτό, επάνω: To κόκκινο μπουφάν που φορούσε ο «άτυχος» φοιτητής στο «Λυκάνθρωπος στο Λονδίνο» ο Μάικλ το χρησιμοποίησε στο Thriller, και έγινε το σήμα κατατεθέν του.

Bλεποντας την ταινία ο Μάικλ, ζήτησε από τον John Landis να συνεργαστούν για το Thriller, με τους ίδιους βασικούς συνεργάτες της ταινίας και τα ίδια βασικά στοιχεία στο σενάριο, το μακιγιάζ και τα οπτικά εφέ, την μεταμόρφωσή του σε λυκάνθρωπο.  Εκτός από τον John Landis στην σκηνοθεσία και την συγγραφή του σεναρίου μαζί με τον Μάικλ, οι βασικοί συντελεστές του “Ενας Λυκάνθρωπος στο Λονδίνο” που συμμετείχαν και στο Τhriller ήταν:  

Ο βραβευμένος με Ὀσκαρ, Rick Baker για το μακιγιάζ και τα σπέσιαλ εφέ της ταινίας, ο συνθέτης του soundtrack Elmer Bernstein, στην επεξεργασία ο Malcolm Campbell, και συμπαραγωγός, μαζί με τον Μάικλ ο George Folsey .

Η προετοιμασία της μεταμόρφωσης του Λυκανθρώπου. Το εκμαγείο για την κατασκευή της μάσκας.

 

Φωτογραφία πάνω (μπροστά στον καθρέφτη): Ο Ρικ Μπέηκερ μακιγιάρει τον Μάικλ ενώ πίσω διακρίνεται η αφίσσα από τον Λυκάνθρωπο στο Λονδίνο.
 Ο Μάικλ κρατάει στα γόνατά του τον Μασλς, τον βόα-σφιγκτήρα του! Φύση και άνθρωπος: μία ειρηνική συνύπαρξη! Στοιχείο σπάνιο για έναν άνθρωπο να μην φοβάται τα φίδια…και μάλιστα το φίδι να κάθεται υπομονετικά μέχρι να τελειώσει η διαδικασία! Θαυματάκι!…
thriller juice 2
Φωτό πάνω:  στην διαδικασία της “μεταμόρφωσης”, το πολύωρο μακιγιάζ με τα προσθετικά: ένας τονωντικός καφές για τον David Naughton (Ενας Λυκάνθρωπος στο Λονδίνο), και ένας τονωτικός χυμός για τον Μάικλ (Trhiller).

 thriller monster 3url-3

 Η μάσκα, τα δόντια, το τελικό αποτέλεσμα.

Η υπόθεση του Thriller:
Το έργο εκτυλίσσεται την δεκαετία του ᾽50 όπου ένα ζευγάρι έχει βγει βραδυνή βόλτα με το αυτοκίνητο στην ύπαιθρο το και ξεμένει από βενζίνη. Το αγόρι της προτείνει να γίνει το κορίτσι του, αυτή δέχεται και της φοράει ένα δαχτυλίδι. Την προειδοποιεί ότι . Τότε, εμφανίζεται ένα ολόγιομο φεγγάρι όπου το αγόρι μεταμορφώνεται σε λυκάνθρωπο, της γρυλίζει, και ενώ αυτή αρχίζει να τρέχει αυτός την πιάνει την ρίχνει κατω και ο φακός εστιάζει στο πρόσωπο και τα νύχια του την ώρα που της επιτίθεται.

Η σκηνή διακόπτεται και δείχνει το ζευγάρι να βρίσκεται σε ένα σινεμά, ανάμεσα σε θεατές που παρακολουθούν την ταινία τρομαγμένοι. Η κοπέλλα βγαίνει έξω ταραγμένη, το αγόρι την ακολουθεί και της λέει “μα είναι ταινία”.

Στο σημείο αυτό ξεκινά το τραγούδι που εξηγεί ότι θα την σώσει από τον τρόμο της οθόνης και θα της δείξει ότι όλα αυτά δεν ισχύουν.Περνάνε έξω από ένα νεκροταφείο  όπου ανοίγουν οι τάφοι και ακούγεται η φωνή του Βίνσεντ Πράϊς να απαγγέλει ένα τρομακτικό κείμενο. Οι νεκροζώντανοι, τα ζόμπι, δηλαδή, βγαίνουν από τους τάφους και τους κυκλώνουν μουγκρίζοντας. Τότε ο Μάικλ ξαφνικά μεταμορφώνεται ο ίδιος σε ζόμπι, δηλαδή ξαφνικά παρουσιάζεται ως νεκροζώντανος που έχει ήδη αποσυντεθεί και μαζί τους χορεύει έναν άγριο χορό πάνω στο ομώνυμο κομμάτι του δίσκου, το Thriller.

Φωτό: αριστερά ο Ντ. Νάουτον ως ζόμπι από τον “Λυκάνθρωπο στο Λονδίνο” και δεξιά ο Μάικλ ως ζόμπι στο “Thriller”.

Η κοπέλα τρέχεthriller danceι φοβισμένη να σωθεί, τα ζόμπι την κυνηγούν, βρίσκει ένα εγκαταλελειμένο σπίτι στο δάσος, κουρνιάζει στην γωνία ενός καναπέ βλέποντας τα ζόμπι να έρχονται καταπάνω της και ουρλιάζει. Η σκηνή διακόπτεται δείχνοντας ότι η κοπέλλα είναι στον καναπέ στο σπίτι του αγοριού και βλέπει εφιάλτη. Το αγόρι την ρωτάει “τι έπαθες; έλα, θα σε πάω σπίτι”. Η κοπέλα δέχεται και όπως βγαίνουν αγκαλιά, ο Μάικλ γυρνάει προς τα πίσω πάλι μεταμορφωμένος με κίτρινα μάτια σαν της γάτας και χαμογελάει στο φακό. Τότε ακουγεται η φωνή του Βίνσεντ Πράϊς να γελάει δυνατά με ένα τρομακτικό αλλά και κωμικό γέλιο, και πέφτουν τα γράμματα με τους συντελεστές. Στο τέλος γράφει “Οποιαδήποτε ομοιότητα σε γεγονότα ή τους χαρακτήρες της ταινίας, ζωντανούς ή νεκροζώντανους, είναι συμπτωματική”. Το ίδιο ακριβώς έχει γίνει και στην ταινία “Ενας λυκάνθρωπος στο Λονδίνο” του Λάντις. Το βίντεο κλείνει με τραγούδι και χορό.

To μακιγιάζ του Zombie

Source: Herald Sun.com.au – By Kathy McCabe

http://www.heraldsun.com.au/entertainment/music/michael-jackson

FORGET the cheesy script and horror movie stereotyping – Michael Jackson’s Thriller remains the most popular clip of all time according to our Top 100 Music Videos poll.   The seminal zombie choreography, which has played out in comedies and loungeroom for the past three decades, continues to wow fans despite the YouTube juggernaut that is Psy’s gangnam Style. Music fans just don’t see the South Korean pop culture phenomenon standing the test of time as Thriller has done as it nears its 30th birthday in December. And it seems everyone now has a love/hate relationship with Psy’s horsey moves with the “Rate It” or “Hate It” vote split on that clip. Run DMC v Jason Nevins’ classic dance-off in It’s Like That also drew votes to be included in the Choreography top 10. Don’t forget to have your say on your favourite music videos of all time in the comments below Psy performs Gangnam Style in New York. Picture:APPsy and his Gangnam style moves won’t last as long as Michael Jackson’s Thriller

“Michael Jackson’s Thriller is best by a long margin. In 2 years time we’ll be saying ‘Psy? Who was he again? You know…the Korean guy who did the funny little hoppy dance thing?’ Yeah. Forgot about him,” writes Redcliffe’s Tea and Symphony.

Peter Gabriel’s groundbreaking animated video for Sledgehammer is also polling strongly among fans. Lady Gaga fans have argued that Bad Romance, which once held the title of the most viewed clip on YouTube, should have made the cut over Telephone. Video enthusiasts have argued Redgum’s I Was Only 19 is a worthy candidate for the Australian category of the Top 100.

“That video still puts a tingle down my spine,” Norm of Southern Boy writes.

Με λίγα λόγια το Thriler ήταν μία ταινία μικρού μήκους, 13 λεπτών, που έπαιζε ανάμεσα σε παρωδία ταινιών τρόμου με υπερφυσικά στοιχεία και μιούζικαλ.  Η ταινία βασικά παρουσίαζε ένα πρωτοποριακό τραγούδι από την καινούργια δισκογραφική δουλειά του Μάικλ, που συνδύαζε πολλά στυλ μουσικής με τον κινηματογράφο.  Ο Μάικλ Τζάκσον, ήταν παιδί-θαύμα, παιδί-στάρ, το οποίο είχε έντονη παρουσία στην τηλεόραση, την δισκογραφία, τις ζωντανές εμφανίσεις και τον κινηματογράφο στο Χόλυγουντ, από την ηλικία των 12 ετών, και ήταν πραγματικός λάτρης του κινηματογράφου.

Εδώ, όμως, ο Μάικλ ξεδίπλωνε όλο του το ταλέντο: πρωταγωνιστούσε ως ηθοποιός, χόρευε, τραγουδούσε, ήταν συγχορογράφος, είχε συγγράψει το σενάριο, συμμετείχε στην παραγωγή, η σύλληψη της ιδέας ήταν δική του, τα οπτικά εφέ της μεταμόρφωσης και το μακιγιάζ ήταν εκπληκτικά πρωτοποριακά για την εποχή.  Γι᾽αυτό και είχε συζητηθεί να μπεί στις υποψηφιότητες για Ὀσκαρ.

Παρ᾽όλα αυτά, εντάχθηκε στην κατηγορία των βίντεο-κλιπ, επειδή δεν ήταν η μουσική που συνόδευε μία ταινία στα δρώμενα τονίζοντας την δραματική αξία των σκηνών, που μεταφέρει μηνύματα και απευθύνεται στο συναίσθημα, δηλαδή, ένα soundtrack, αλλά, αντίθετα, ήταν μία ταινία μικρού μήκους, μεν, αλλά συνόδευε ένα τραγούδι από δισκογραφικό άλμπουμ! Παρουσίαζε την δυναμική του τραγουδιού σε αντιδιαστολή με τη μουσική στον κινηματογράφο. Δηλαδή, ήταν τόσο πρωτοποριακό που ανέτρεψε τα δεδομένα της εποχής, και όχι μόνο. Εκπληκτικό, μεγαλοφυές, μπροστά από την εποχή του! Ηταν πέρα απο τις στερεότυπες κατηγοριοποιήσεις. Τελικά, δεν πήρε την υποψηφιότητα, επειδή, η κινηματογραφική βιομηχανία και η Ακαδημία των βραβείων Ὀσκαρ δεν το αποδέχτηκαν.

Το Thriller ήταν μία κατηγορία από μόνο του, παρ᾽ολο που βραβεύτηκε με Γκράμμυ για το καλύτερο βίντεο της χρονιάς!

Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΙΚΛ

Ο Μάικλ μετά την πρώτη πλαστική στην μύτη και τα κιλά που έχασε εμφανίστηκε ως ένας όμορφος, γοητευτικός νέος, εξαιρετικά ταλαντούχος και ιδιοφυής καλλιτέχνης-σταρ που πραγματικά έκανε θραύση! Απ᾽ότι είχε δηλώσει, ήθελε να αλλάξει εμφάνιση, ώστε να μην θυμίζει τίποτα από το μικρό αγοράκι που τραγουδούσε το Ben. Τότε ξεκίνησε και η Μαικλ-μανία (Michael-mania). Eπίσης, ήταν ο πρώτος μαύρος καλλιτέχνης που μπήκε στο MTV (αφού το MTV πρόβαλλε μόνο λευκούς καλλιτέχνες) και άνοιξε τον δρόμο για τους μετέπειτα έγχρωμους καλλιτέχνες. Τέρμα ο ρατσισμός και οι φυλετικές διακρίσεις. Επανάσταση!

Ο Τζάκσον με το  Τhriller βούλιαξε στην κυριολεξία την νοοτροπία της μουσικής βιομηχανίας που εκμεταλεύεται τον καλλιτέχνη με στόχο το κέρδος κάνοντας παραγωγές-συνταγή, που δεν έχουν να κάνουν με τό όραμα και την ίδια την τέχνη. Το Thriller ανέβασε τον πήχυ ψηλότερα σε όλα τα επίπεδα!  Εμπνευση, πρωτοπορεία, καινοτομία, σύλληψη και η δημιουργία ενός αριστουργήματος!

url-19Ola Ray Playboy

Φωτό: η Ola Ray, μοντέλο του Playboy.

Από το μικρό αφιέρωμα του WatchMojo.com για το Thriller

Είναι το  μουσικό βίντεο με την μεγαλύτερη επιρροή όλων τών εποχών. Μία    στιγμή για την μουσική βιομηχανία, που όχι μόνο εξασφάλισε την θέση του Μἀικλ Τζάκσον ως Βασιλιά της Ποπ, αλλά άσκηση και βαθειά επιρροή στην ποπ κουλτούρα. Αυτό το μουσικό βίντεο να έχει τόση μεγάλη επιρροή και να παραμένει το πιο επιτυχημένο μουσικό βίντεο όλων των εποχών, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν πολύ σπουδαίο να ρίξουμε μία βαθύτερη ματιά σε αυτό το αξέχαστο κλασσικό αριστούργημα.

This is the most influential pop music video of all time. A watershed moment for the music industry, it not only secured Jackson’s place as the king of pop, but had a profound effect on popular culture. With this music video being so influential and remaining the most successful music video of all time, we thought it would be a great time to take a closer look at the unforgettable classic.

10 σημαντικά στοιχεία για το Thriller!

1. H παράδοξη αποποίηση της ευθύνης στην αρχή του βίντεο. Η προειδοποίηση γράφει ότι “λόγω των ισχυρών πεποιθήσεών μου θα ήθελα να τονίσω  ότι αυτή η ταινία με κανέναν τρόπο δεν στηρίζει πίστη στον αποκρυφισμό”. (“Due to my strong personal convictions, I wish to stress that this film in no way endorses a belief in the occult.” Και αυτό συνέβη επειδή εκείνη την εποχή, ο Μάικλ ήταν μάρτυρας του Ιεχωβά.
2. Η αποτυχία του να πάρει Ὀσκαρ, αφού το βίντεο δεν κατάφερε, τελικά, να μπεί στις υποψηφιότητες.
3. Αποτελεί ένα κλασσικό έργο τέχνης.
4. Ἁλλος ένας λόγος που συμβάλει στην αρτιότητα και την πρωτοπορία του Thriller και το κάνει αριστουργηματικό είναι η συμμετοχή του Vincent Price, γνωστού ηθοποιού ταινιών τρόμου, όταν ακούγεται η φωνή του να απαγγέλει ένα τρομακτικό κείμενο  “Grizzly ghouls from every tomb are closing in to seal your doom!”… και τελειώνει με ένα τρομακτικό/κωμικό γέλιο στο τέλος …
5. Θύμιζε κάτι παλιό, αλλά ήταν κάτι κανούργιο με δανεισμένα στοιχεία από την επίκαιρη παρωδία ταινίας τρόμου τηε εποχής, “Ενας Λυκάνθρωπος στο Λονδίνο” του J. Landis (1981)
6. H επιτυχημένη σκηνοθεσία του John Landis και η πρωτοποριακή χορογραφία του Πήτερς και του Μάικλ Τζάκσον.
7. Συμπρωταγωνίστρια δεν ήταν το “κορίτσι της διπλανής πόρτας”, αλλά η Ola Ray, ένα μοντέλο του Playboy (λένε ότι ο Μάικλ δεν το ήξερε (!)).
8. To Thriller παρέτεινε την διάρκεια των βίντεο, αφού μαζί με το κλιπ κυκλοφόρησε extra βίντεο-ντοκυμαντέρ με το πώς γυρίστηκε.
9. “Τίναξε την μπάνκα στον αέρα”, αφού τα βίντεο της εποχής στοίχιζαν μόνο 50-70 χιλιάδες δολλάρια, το Thriller κόστισε 500.000$, δηλαδή μισό εκατομμύριο δολλάρια.
10. Η δημιουργία του Βασιλιά της Ποπ. Συνδύασε τον κινηματογράφο με την μουσική και τον χορό, πράγμα πρωτοποριακό για την μουσική βιομηχανία.

Πηγή:  http://www.WatchMojo.com as we count down 10 pieces of trivia about Michael Jackson’s “Thriller.”

Συντελεστές του Thriller (video)
Σκηνοθεσία: John Landis
Παραγωγή: George Folsey, Jr., Michael Jackson & John Landis
Σενάριο: John Landis & Michael Jackson
Πρώτος ρόλος: Michael Jackson
Συμμετοχή: Ola Ray, Vincent Price
Φωτογραφίας: Robert Paynter, B.S.C.
Special Make-up Effects Σχεδιασμός και Δημιουργία: Rick Baker & EFX, Inc.
Χορογραφία: Michael Peters & Michael Jackson
Επεξεργασία: Malcolm Campbell & George Folsey, Jr.
Κοστούμια: Kelly Kimball & Deborah Nadoolman Landis
Μουσική τρόμου: Elmer Bernstein
Κυκλοφορία: 2 Δεκεμβρίου 1983
Διάρκεια: 13:43´
Κόστος παραγωγής: 500.000$
Πωλήσεις: 9 εκατομύρρια κομμάτια

 

Thriller (album)
Φωνή: Michael Jackson
Απαγγελία ‘Rap’ by: Vincent Price
Παραγωγή: Quincy Jones & Michael Jackson
Στίχοι-Μουσική τραγουδιού: Rod Temperton
Ηχογράφηση-Μίξη: Bruce Swedien
Διάθεση/διανομή: Epic Records & Cassettes, Vestron

 

Music Video, Credits
An Amerivan Warewolf In London (1981) 

 

Directed byJohn Landis,
Produced byGeorge Folsey, Jr.Jon Peters Peter Guber George Folsey, Jr.,
Written by John Landis
Starring David Naughton Jenny Agutter, Griffin Dunne, John Woodvine, Michael Jackson, Ola Ray, Vincent Price
Special Effects Design Rick Baker
Music by Elmer Bernstein (scary music)
Cinematography Robert PaynterRobert Paynter
Editing by Malcolm Campbell, George Folsey, Jr.
Release dates – August 21, 1981December 2, 1983
Running time – 97 minutes13:43 minutes
Country – United Kingdom, United StatesUnited States
Kόστος παραγωγής-Βudget: $10 million$ 500.000
Box office-Πωλήσεις $61,973,249, $ 9 million

 

Το Thriller και ο Κουίνσι Τζόουνς

Μόνο αν ψάξει κανείς μπορεί να καταλάβει γιατί ένας μεγάλος, εμνευσμένος και απαιτητικός μουσικός παραγωγός σαν τον Κουίνσι Τζόουνς επένδυσε τόσα πολλά πάνω στον Μάικλ και συνεργάστηκε τόσα χρόνια μαζί του. Το Thriller έγινε το αριστούργημα του αιώνα όχι μόνο χάρη στον Κουίνσι Τζόουνς αλλά και στον Μάικλ.

Ο Quincy Jones είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο στη διαμόρφωση του φαινομένου Michael Jackson, επειδή μπόρεσε να πλησιάσει το τεράστιο ταλέντο του Μάικλ και να το αναδείξει. Ο Μάικλ εκπλήρωνε  τις υψηλότερες απαιτήσεις του,  μπορούσε να κάνει τα πάντα και να συνδυάζει άψογα χορό, τραγούδι, θέατρο,  ένας “συμπαγής” σπάνιος καλλιτέχνης, με  στοιχεία αδιάσπαστα ενωμένα που δεν τον σταματούσε τίποτα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά συμμετείχε σε όλη την διαδικασία της παραγωγής με φρέσκιες ιδέες που έκαναν το έργο κάθε φορά καλύτερο και τελειότερο.

O Μάικλ ήταν εργασιομανής με το αντικείμενό του, όπως όλες οι ιδιοφυΐες. Ο Κουίνσι τον γνώρισε 19 χρονών. Ο Μάικλ τότε ήταν ένας καλλιτέχνης που ενηλικιωνόταν και ήξερε τι ήθελε. Ήθελε να γράψει τα δικά του κομμάτια,  να χαράξει δική του πορεία, να κάνει σόλο καριέρα, χωρίς να περιορίζεται στο πλαίσιο ενός πολυμελούς γκρουπ, τους Jackson Five. Τότε αναζητούσε έναν ιδιοφυή παραγωγό για να μεθοδεύσει το καλλιτεχνικό του όραμα. ‘Ετσι γεννήθηκε το Off the Wall και μετά το Thriller, το άλμπουμ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών και αποτέλεσε πολιτιστικό φαινόμενο στην ιστορια των βίντεοκλιπς.

Ο Michael Jackson ήταν καινοτόμος και ο ζωοδότης ήλιος μερικών απ΄ τα πιο καινοτόμα άλμπουμ που δημιουργήθηκαν ποτέ στην ιστορία της μουσικής βιομηχανίας.

Δεν είναι τυχαίο που το Thriller, το δεύτερο άλμπουμ που έκαναν μαζί το 1982, μετά τον θάνατο του Μάικλ, έφτασε σε μία εβδομάδα στην Αμερική τα 101.000 “κατεβάσματα”. Συνολικά, 2,3 εκατομμύρια τραγούδια του Jackson “πουλήθηκαν” ψηφιακά μέσω Internet σε διάστημα μίας εβδομάδας. Το μέχρι σήμερα ρεκόρ είναι 1 εκ. Το έσπασε μετά θάνατο ο Michael”.

O Herbie Hancock talks about Michael Jackson, Quincy Jones και το “Thriller”


8 grammies

φωτό πάνω: Ο Μάικλ με τον Κουίνσι Τζόουνς στα Γκράμμυ 1984

Στο παρακάτω βίντεο θα απολαύσουμε τον Χέρμπι Χάνκοκ, τοn γίγαντα της Τζαζ, να περιγράφει τις εντυπώσεις του από την συνάντησή του με τον Μάικλ, στα Γκράμμυ, το 1984 όπου και οι δύο είχαν “σαρώσει” τα βραβεία, και το Thriller:

Short Films και Video Clip: Το βίντεο του Thriller ως πολιτιστικό φαινόμενο

Το Thriller είναι το 6o στούντιο άλμπουμ του Μάικλ Τζάκσον που κυκλοφόρησε στις 30 Νοεμβρίου 1982, από την Epic Records, ως διάδοχος του, εμπορικά επιτυχημένου, άλμπουμ του Τζάκσον, Off the Wall. Το Thriller διαθέτει παρόμοια είδη μουσικής όπως το Off the Wall, όπως pop, rock, R&B και post-disco.

Οι ηχογραφήσεις διεξήχθησαν μεταξύ Απρίλιου και Νοεμβρίου το 1982 στα Westlake Recording Studios στο Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, με προϋπολογισμό παραγωγής 750.000 δολάρια, με παραγωγό τον Κουίνσι Τζόουνς. Ο Τζάκσον έγραψε τα 4 από τα 9 κομμάτια του άλμπουμ. Σε περίπου 1 χρόνο, το Thriller έγινε, και παραμένει ως σήμερα, το καλύτερο σε πωλήσεις άλμπουμ όλων των εποχών, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 65-110 εκατομμύρια αντίγραφα παγκοσμίως, και το καλύτερο σε πωλήσεις άλμπουμ στις ΗΠΑ. 7 από τα 9 κομμάτι του άλμπουμ κυκλοφόρησαν ως singles, και όλοι έφθασαν στο Τοp#10 του Billboard Hot 100.

Το άλμπουμ επίσης κέρδισε 8 (τα περισσότερα στην ιστορία) Grammy Awards το 1984, σε δύο ώρες.

Το Thriller επιβεβαίωσε την άποψη για τον Τζάκσον ως τον εξέχοντα ποπ αστέρα του αιώνα, και τον βοήθησε να σπάσει κάποιους φυλετικούς φραγμούς χάρη στις εμφανίσεις του στο MTV και στη συνάντηση με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ρόναλντ Ρήγκαν στον Λευκό Οίκο. Οι ταινίες μικρού μήκους για το Thriller, το Billie Jean και το Beat It εμφανίζονταν συχνά στο MTV. Το 2001, κυκλοφόρησε μια ειδική έκδοση του άλμπουμ, με επιπλέον ηχητικές συνεντεύξεις, ένα demo recording και το τραγούδι Someone In the Dark, ένα τραγούδι που έλαβε Γκράμι στο ομώνυμο άλμπουμ της ταινίας E.T. the Extra-Terrestrial.[6]

Michael Jackson Grammys 1984

To Thriller έλαβε την 20η θέση στον κατάλογο του Rolling Stone500 Greatest Albums of All Time, το 2003, και έλαβε τη 3η θέση στην Εθνική Επιτροπή Ηχογράφησης Εμπορευμένων στο Definitive 200 Albums of All Time.

Η ταινία μικρού μήκους για το τραγούδι Thriller διασώθηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου στο Εθνικό Μητρώο Καταγραφής των ΗΠΑ, καθώς θεωρήθηκε «πολιτιστικά σημαντικό».

Το 2008, κυκλοφόρησε νέα εκδοχή του άλμπουμ,Thriller 25.

Πηγή: Thriller (wikipedia)

Ποιο ήταν το μήνυμα

Το Thriller διακωμωδούσε την κοινωνία μας, τα τέρατα που κουβαλάει ο καθένας μέσα μας, τον ίδιο τον φόβο, το πεπερασμένο του ανθρώπου. Tα ζόμπι ανήκουν στην αφρικάνικη παράδοση και ουσιαστικά εισέβαλαν στην Αμερική με το δουλεμπόριο. Ειναι δηλαδή συνδυασμένα με τους σκλάβους, ως έναν βαθμό.

As the zombies invade the backstreets, Vince Price’s creepy voice tells us that “Creatures crawl in search of blood/ To terrorize y’alls neighborhood.” Is “Thriller” following the zombie-flick tradition of making a social statement?

The forces terrorizing neighborhoods in this era included the early days of the AIDS crisis, high unemployment in urban centers, racial polarization, and the spread of crack cocaine addiction through poor communities. From 1980 to 1982, the U.S. was in a recession that was worse than the recent “Great Recession” by some measures. Gangs, a relatively new social phenomenon, were also on the rise. Gang violence was a part of the inspiration for “Beat It,” another hit track on Thriller which is filmed against a similar backdrop. It also includes gang members rising up out of a sewer in an almost-identical shot to the “Thriller” shot of a zombie coming out of a sewer. Even though “Thriller” was mainly written to produce a hit, the creatures who terrorize “y’alls neighborhood” in the song and video allow us to imagine plenty of connections to social and political issues of the time.

Michael Jackson revolutionized music videos, he revolutionized pop albums, and he took the zombie genre to another, more danceable level. These days, pandemic zombies, whose zombiedom spreads like a plague, have become dominant,”no doubt a reaction to AIDS, Ebola, cloning, genetically modified foods and the remainder of the brave new world of biotechnology.”

Can “Thriller” tell us something about the eighties (other than that red leather pants were acceptable street fashion)? Can the zombie flicks that come out in our own era tell us something about ourselves?

More importantly, why can’t zombies dance the way they used to? That one’s a no-brainer (bwaahahahaha): without Michael Jackson, the dancing zombies of the world are without a true leader. R.I.P. MJ.

12 Thrilling Facts About Michael Jackson’s ‘Thriller’ Video

The real stories behind the King of Pop’s spooky mini-movie

thriller-600-1382985404

Read more: http://www.rollingstone.com/music/news/12-thrilling-facts-about-michael-jacksons-thriller-20131029#ixzz2wYPL1XS8

October 29, 2013 4:30 PM ET

Michael Jackson’s video for “Thriller” was released nearly 30 years ago, on December 2nd, 1983. Director John Landis (The Blues Brothers, An American Werewolf in London) extended the track — the seventh and final single released from the Thriller album — into a nearly 14-minute-long musical horror film, letting Michael indulge his monster-movie fantasies. It got saturation play on MTV and has been seen more than 149 million times on YouTube. Just in time for Halloween, here’s 12 things you might not have realized the first time, or the 200th time, you watched it:

Michael Jackson – Thriller

1. All “Thriller,” Some Filler

The video cost half-a-million dollars; at the time, it was the most expensive video ever made. But CBS Records wouldn’t pay for a third video from Thriller, and MTV had a policy of never paying for clips. Jackson and Landis funded their budget by getting MTV and Showtime to pay $250,000 each for the rights to show the 45-minute The Making of “Thriller.” (MTV reasoned that if they were paying for a movie, they were circumventing their own policy.) Landis nicknamed the stretched-out documentary The Making of Filler.

2. Before songwriter Rod Temperton came up with “Thriller,” Michael Jackson’s working title for the album was Starlight.

Temperton, a British native formerly of the funk band Heatwave, also wrote “Baby Be Mine” and “The Lady in My Life” for Thriller (and earlier, had penned “Rock with You” and “Off the Wall” for Jackson).

 3. Michael Jackson’s faith seeped in.

The opening title card (“Due to my strong personal convictions, I wish to stress that this film in no way endorses a belief in the occult”) was inserted due to Jackson’s Jehovah’s Witness faith. Another manifestation of his piety, according to producer Quincy Jones: During the recording of Thriller, in a studio in the Westlake district of Los Angeles, “a healthy California girl walked by the front window of the studio, which was a one-way mirror facing the street, and pulled her dress up over her head. She was wearing absolutely nothing underneath.” Jones stared, as did Temperton — but Jackson hid behind the mixing console so he couldn’t catch a peek.

4. “Thriller” is a coming-of-age story.

“In adolescence, youngsters begin to grow hair in unexpected places and parts of their anatomy swell and grow,” director John Landis explained, regading the role of the werewolf metaphor in cinematic history. “Everyone experiences these physical transformations in their bodies and new, unfamiliar, sexual thoughts in their minds. No wonder we readily accept the concept of a literal metamorphosis.” In other words, undergoing a lycanthropic transformation was a safe way for Michael Jackson to experiment with puberty.

5. “Thriller” had a Playmate.

Jackson’s “Thriller” costar, former Playboy Playmate Ola Ray, also appeared on Cheers and in Beverly Hills Cop II, but her only other notable music video was “Give Me the Night” by George Benson (a single also written by Rod Temperton and produced by Quincy Jones!), on a date with Benson that involves hot dogs and champagne. That video’s biggest special effect: Benson playing guitar on rollerskates.

6. Fred Astaire could’ve been a “Thriller” extra.

Hollywood legend Fred Astaire, a fan of Jackson’s dancing (Jackson personally taught him to moonwalk), attended a “Thriller” rehearsal. Jacqueline Kennedy Onassis, who edited Jackson’s Moonwalk autobiography, logged some serious hours: When they were filming at 3 A.M. in a bad neighborhood in east Los Angeles, she was hanging out in Jackson’s Winnebago.

7. The “Thiller” choreographer was a “Beat It” gang member.

Choreographer Michael Peters also did the epic dance sequences in Pat Benatar’s “Love Is a Battlefield” and in Jackson’s “Beat It” video (where he played one of the gang leaders — the one dressed in white, with sunglasses and a mustache). He won a Tony for his work on Dreamgirls and died of AIDS in 1994, at just 46 years old.

8. The appeal of zombie-dancing is global.

The largest number of people doing the “Thriller” zombie-dance routine, according to the Guinness Book of World Records: “13,597 participants in an event organised by the Instituto de la Juventud del Gobierno del Distrito Federal at the Monumento a la Revolucion, Mexico City, Mexico, on 29 Aug 2009.”

9. There should not be business classes based on “Thriller.”

John Landis on the motivations behind making “Thriller” and its huge financial impact: “The reality is, it was a vanity video. Everything that happened on ‘Thriller’ happened because Michael wanted to turn into a monster. None of it was planned. I want to make that clear, because there was a course taught at the Harvard Business School on ‘Thriller,’ and it was complete bullshit.”

10. “Thriller” may have the ability to possess you.

As a nine-year-old child, Cee Lo Green was so scared of “Thriller,” he would flee the room whenever the video came on TV: “If he could be possessed, then I damn sure could be possessed, because Michael was so much stronger than I.”

11. The video looks great even when it’s rendered in Lego.

12. Vincent Price’s “lost rap” is fantastic.

When horror-movie legend Vincent Price (House of Wax, Edward Scissorhands) recorded his spoken word, he did a whole verse that got cut: “The demons squeal in sheer delight / It’s you they spy, so plump, so right / For though the groove is hard to beat / Yet still you stand with frozen feet / You try to run, you try to scream / But no more sun you’ll ever see / For evil reaches from the crypt / To crush you in its icy grip.”

Read more: http://www.rollingstone.com/music/news/12-thrilling-facts-about-michael-jacksons-thriller-20131029#ixzz2wYRQTIBr
Follow us: @rollingstone on Twitter | RollingStone on Facebook

Making of Τhriller με Ελληνικούς υπότιτλους στο You Tube

THRILLER – LYRICS

It’s close to midnight and something evil’s lurking In the dark
Under the moonlight you see a sight that almost stops Your heart
You try to scream, but terror takes the sound before You make it
You start to freeze as horror looks you right between The eyes
You’re paralyzed

‘Cause this is thriller, thriller night
And no one’s gonna save you from the beast about to Strike
You know it’s thriller, thriller night
You’re fighting for your life inside a killer Thriller tonight

You hear the door slam and realize there’s nowhere Left to run
You feel the cold hand and wonder if you’ll ever see The sun
You close your eyes and hope that this is just Imagination
But all the while you hear the creature creepin’ up Behind
You’re out of time

‘Cause this is thriller, thriller night
There ain’t no second chance against the thing with Forty eyes
You know it’s thriller, thriller night
You’re fighting for your life inside a killer Thriller tonight

Night creatures call And the dead start to walk in their masquerade
There’s no escapin’ the jaws of the alien this time
(They’re open wide) This is the end of your life

They’re out to get you; there’s demons closing in on Every side
They will possess you unless you change the number on Your dial
Now is the time for you and I to cuddle close Together
All through the night I’ll save you from the terrors on The screen
I’ll make you see

That it’s a thriller, thriller night
‘Cause I can thrill you more than any ghost Would ever dare try
Girl, this is thriller, thriller night
So let me hold you tight and share a killer, diller, Chiller
Thriller here tonight

That it’s a thriller, thriller night
‘Cause I can thrill you more than any ghost Would ever dare try
Girl, this is thriller, thriller night
So let me hold you tight and share a killer, diller

RAP – VINCENT PRICE
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y’awl’s neighborhood
And whosoever shall be found
Without the soul for getting down
Must stand and face the hounds of hell
And rot inside a corpse’s shell

The foulest stench is in the air
The funk of forty thousand years
And grizzly ghouls from every tomb
Are closing in to seal your doom
And though you fight to stay alive
Your body starts to shiver
For no mere mortal can resist
The evil of the thriller