Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, το Off the Wall, ο Μάικλ Τζάκσον ξεκίνησε να γράφει χορευτικά κομμάτια, ερωτικά, ελαφρά, ρομαντικά ή ποπ μπαλάντες, που πάντα είχαν ποιότητα, όπως τα Don’t stop till you get enough, Get on the floor, Working Day and Night, Rock with you, και She’s Out Of My Life . Στο Thriller το μόνο ίσως κομμάτι που έθιγε την βία από τις συμμορίες των πόλεων ήταν το Beat it.  Ὀμως, μετά το BAD τα κομμάτια του χρωματίστηκαν από μία κοινωνική ευαισθησία, με το Man in the Mirror, όπως και στους επόμενους δίσκους του, ο οποίος πέρασε ανοιχτά πλέον σε τραγούδια διαμαρτυρίας τα περισσότερα εκ των οποίων θάφτηκαν από το MTV και γενικότερα την τηλεόραση, παγκοσμίως. Eγραψε πολιτικά τραγούδια διαμαρτυρίας, αντιπολεμικά, τραγούδια για την οικολογία και το περιβάλλον, για την ανισότητα και τον ρατσισμό.   Στο Dangerous έκφρασε με δυναμικό τρόπο την πολιτική του θέση, όπως στο Black or White, θίγοντας τον ρατσισμό και την διαφθορά. Ανάλογα με την δύναμη των τραγουδιών του, δημιουργούσε και τα αντίστοιχα βίντεο, τα οποία ήταν όχι μόνο προκλητικά αλλά είχαν προκαλέσει σάλος, και νομίζω ότι ακόμα ενοχλούν. Οπως το τελευταίο πεντάλεπτο του Black or White, από το άλμπουμ Dangerous, στην χορευτική σκηνή όπου μεταμορφώνεται σε μαύρο πάνθηρα και σπάει ρατσιστικά συνθήματα. Το They don’t care about us (η δεύτερη version όπου το βίντεο γυρίστηκε σε μία πραγματική φυλακή), από το άλμπουμ History, που μίλαγε για την παράνοια της εποχής μας και την αδιαφορία των πολιτικών να λύσουν  τα σοβαρά προβλήματα της κοινωνίας και του ανθρώπου. Πάντα τα τραγούδια του ήταν αυτοβιογραφικά ή είχαν να κάνουν με ότι τον προβλημάτιζε ως άνθρωπο για την κοινωνία. Πάντα είχαν ένα μήνυμα να στείλουν. Είχε πεί ότι «πρέπει να γράφουμε τραγούδια που να βοηθούν τον κόσμο να ζήσει καλύτερα».

Μετά την υπόθεση του 1993 για τις κατηγορίες εναντίον του για παιδοφιλία, ο Μάικλ Τζάκσον κυκλοφόρησε το άλμπουμ: HIStory: Past, Present and Future Book I. Το δεύτερο cd περιέχει 15 τραγούδια, εκ των οποίων τα περισσότερα μοιάζουν να έχουν γραφτεί από τον Τζάκσον για το πόσο άσχημα βίωσε την εμπειρία των αναληθών κατηγοριών. Κλικάρετε, παρακάτω, τα λινκς για να διαβάσετε τους στίχους: ScreamThey Don’t Care About UsStranger in MoscowThis Time AroundD.S., MoneyChildhoodTabloid Junkie2BadThey Don’t Care About Us. Following the 1993 case, Michael Jackson released the album HIStory: Past, Present and Future Book I. The second disc contained 15 new songs, most of which seemed to be written about what Jackson experienced as a result of the allegations. Click on the song titles above to read the lyrics. Source: M Poetica –  Michael Jackson’s Art of Connection and Defiance

Τα τραγούδια του και το μήνυμα τους

Η μουσική δεν είναι μόνο μία τέχνη που αναδεικνύει την βαθειά μουσική σκέψη και την δεξιοτεχνία. Η μουσική έχει την δύναμη, και ειδικά το τραγούδι με τον στίχο, να περνάει μηνύματα. Ισως, να μην άκουγες τις απίστευτες μελωδίες, στα κομμάτια του Τζάκσον, αλλά άκουγες τον δυνατό στίχο, και το μήνυμα. Αν τo τραγούδι στόχευε μόνο στην δεξιοτεχνία, θα έπρεπε να πετάξουμε στα σκουπίδια το Imagine του John Lennon, το Blowing in the Wind του Dylan, ή το Strange Fruit της Billie Holiday. Το θέμα μας είναι ότι δεν αρκεί ένας τραγουδιστής να έχει μεγάλη φωνή, αλλά η φωνή του, μικρή ή μεγάλη, να μπορεί να μεταφέρει και να μεταδίδει τον λόγο, το πως λειτουργούν και επιρρεάζουν οι λέξεις την ανθρώπινη σκέψη. Ο Τομ Τζόουνς είχε μεγάλη φωνή, αλλά ο Λέννον με αυτήν την μικρή φωνή τραγούδησε το Imagine του και η ευαίσθητη αυτή ερμηνεία έμεινε στην ιστορία.

Ο Τζάκσον ότι τραγουδούσε, το εννοούσε, και από έφηβος έγραφε τραγούδια για την ειρήνη με μεγάλη ευαισθησία, και ειδικά για τα παιδιά που σκοτώνονται στους πολέμους. “I don’t sing it, if I don’t mean it”, είπε σε μία συνέντευξή του, σε ηλικία 12 ετών. Τα τραγούδια του Μάικλ πάντοτε μετέφεραν ένα μήνυμα.  Αρκετά θέματα των στίχων του είναι ερωτικά, και αυτά τα τραγούδια ίσως να είναι τα πιο δημοφιλή. Ομως, τα κοινωνικοπολιτικά του τραγούδια, σε διεθνές επίπεδο, είναι υποτιμημένα, προφανώς, επειδή οι ακροατές δεν γνωρίζουν την Αγγλική γλώσσα σε κοινωνικό επίπεδο, και εννοώ τους ιδιωματισμούς της, την slang, αλλά και όλα τα βασικά στοιχεία της Αμερικάνικης Ιστορίας.

Οταν ξεκίνησα να μεταφράζω κομμάτια του, άρχισα να καταλαβαίνω τι σημαίνει Μάικλ Τζάκσον. Ηταν ένας άνθρωπος που είχε βιώσει τον ρατσισμό του μαύρου στην Αμερική, την ανισότητα και την βία, και, ουσιαστικά, ήταν ένας οραματιστής της ειρήνης.  Αν διαβάσει κανείς αυτούς τους στίχους, και δει βίντεο και παραστάσεις του, ερευνώντας τα πολιτικά γεγονότα, που «τρέχουν» κάτω από αυτά τα τραγούδια, καταλαβαίνει. Οι συναυλίες του Τζάκσον δεν ήταν συναυλίες μουσικής, περφόρμανς με ωραία ρούχα, καλούς χορευτές, καλούς μουσικούς. Ηταν δρώμενο. Ειχαν αρχή, μέση και τέλος. Τα τραγούδια δεν είχαν τυχαία σειρά. Ηταν μία καλλιτεχνική διαδικασία όπου εξελισσόταν μέσα από τον χορό, την μουσική και το σπουδαιότερο, το «θέατρο». Ο Τζάκσον ήταν ένας καλλιτέχνης που η τέχνη του είχε θεατρικό χαρακτήρα.

man-in-the-mirror_l

Η ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ MICHAEL JACKSON ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ 21 ALBUMS.

Το μήνυμα που μεταφέρουν στον κόσμο και κάποια από αυτά είχαν μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό και έγιναν επιτυχίες, όπως το They don’t care about us, Black or White, Money, ΜΑΝ ΙΝ ΤΗΕ MIRROR, Heal the world, We are the world, EARTH SONG είναι χαρακτηριστικά τραγούδια του που μας μεταφέρουν το όραμά του και την κοινωνική και πολιτική του ευαισθησία για τον κόσμο που ζούμε.

Παρακάτω δίνουμε πληροφορίες και ιστορικά στοιχεία για την ιστορία του κάθε τραγουδιού από αυτά μέσα από έρευνα αλλα και την προσωπική μου ματιά, και αφορούν είτε στην ίδια του την ζωή, στην φιλοσοφία του και τους προβληματισμούς του όσον αφορά το περιβάλλον, την ειρήνη, την αγάπη, τον ρατσισμό, την κοινωνία, το όραμα του. Ο Τζάκσον είχε τόση δύναμη ως καλλιτέχνης που δεν περνούσε απαρατήρητος απο πουθενά και από κανέναν και επιρρέαζε τον κόσμο, πράγμα που δεν άρεσε σε κάποιους.

We Are The WorldWE ARE THE WORLD και το Thriller

Το πρώτο-πρώτο κοινωνικό κομμάτι που έγραψε ο Μάικλ ήταν το We are the World. Σχετικά «ήπιο» τραγούδι το οποίο, είναι εντυπωσιακό ότι στον κατάλογο των σίνγκλ που έχουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως, έρχεται 5ο στην σειρά. Στον κατάλογο εμπεριέχονται και 2 we are the world album-coverχριστουγεννιάτικα τα White Christmas και Silent Night.  Ουσιαστικά, όσον αφορά την ποπ και γενικότερα την μουσική βρίσκεται στην 3η θέση. Που σημαίνει ότι το γνωρίζει «όλος» ο κόσμος. Μπορεί και να μήν λέει τίποτα αυτό. Αλλά το πόσο δημοφιλής ήταν ο Τζάκσον από το Thriller (πρώτο σε πωλήσεις στην δισκογραφία όλων των εποχών με 8 γκράμμυ που κέρδισε σε μιά βραδυά), και το We are the world, όπως και οι ασύλληπτες πωλήσεις που έκαναν και τα δύο μαζί (πολύ σημαντικό ο καλλιτέχνης αυτός ήταν μαύρος) έμοιαζε σαν να μην μπορεί να τον σταματήσει κανείς. Και αυτό μετά έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην κατακεραύνωσή του.

Best-selling physical singles

15 million copies or more

ArtistSingleReleasedGenreSales (in millions)Source

1. Bing CrosbyWhite Christmas“1942Christmaspop50

2. Elton JohnCandle in the Wind 1997“/”Something About the Way You Look Tonight“1997Soft rock,symphonic rock

3. Bing Crosby”Silent Night“1935Christmas,

4. Bill Haley & His CometsRock Around the Clock“1954Rock and roll,rockabilly

5.USA for AfricaWe Are the World“1985Pop, gospel

Εμείς οι φανς έχουμε ακούσει την μητέρα του να έχει πεί πολλές φορές την ίδια ιστορία, όταν ο Μάικλ ήταν μικρός και είδε στην τηλεόραση τα παιδιά της Αφρικής με μύγες στο πρόσωπο, σκελετωμένα με πρησμένες τις κοιλιές τους άρχισε να κλαίει και να της λέει “Μητέρα, δεν αντέχω να το βλέπω αυτό, και κάποια μέρα θα κάνω κάτι, είμαι σίγουρος ότι μπορώ να το καταφέρω”*(1). *(1) [[Το 1985, σε συνεργασία με τον Λάιονελ Ρίτσι, έγραψε το We are the World όπου όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις του κομματιού έφτασαν τα $63 εκατομμύρια δολάρια για ανθρωπιστική βοήθεια στην Αφρική και στις ΗΠΑ. Προτού γραφεί το “We Are the World” ο Αμερικανός ηθοποιός, τραγουδιστής και ακτιβιστής Harry Belafonte ήθελε να ηχογραφήσει ένα κομμάτι με διάσημους καλλιτέχνες αυτή την εποχή. Σχεδίαζε να ιδρύσει ένα οργανισμό που να συνεισφέρει και να ονομαζόταν United Support of Artists for Africa (USA for Africa), δηλαδή “Ενωτική Στήριξη Καλλιτεχνών για την Αφρική”. Ο μη-κερδοσκοπικός οργανισμός είχε σκοπό να ανακουφίσει τον πεινασμένο λαό της Αφρικής, ειδικότερα της Αιθιοπίας, όπου το 1984-1985 1 εκατομμύριο άνθρωποι πέθαναν από πείνα.

Album BAD: “MAN IN THE MIRROR”Ο Μάικλ Τζάκσον καλλιτέχνης-ακτιβιστής με κοινωνικοπολιτική φιλοσοφία; Αδύνατον. Δεν υπάρχει. Τα συνθήματα στο βίντεο: “We hate race-mixing”, “Remember Love-John Lennon 1980”, “Stand up for Freedom-Stop Racism”, «Justice” “June ’87 Month for the Homeless” “Save the whales, save the earth” είναι βλακώδη; Πιθανόν για τους ανεγκέφαλους. Είναι ανιαρά γιατί τα βλέπουμε κάθε μέρα στα βίντεο-κλίπ στην τηλεόραση, που, ουφ, βαρεθήκαμε βρε παιδί μου. Σταματήστε την πολιτική στην μουσική. Δεν συμφέρει, και ειδικά από τον πιο διάσημο καλλιτέχνη στον κόσμο (μαύρο καλλιτέχνη, το τονίζω).

MAN IN THE MIRROR (Ο Ανθρωπος στον καθρέφτη). Το κομμάτι είναι γραμμένο από τους Siedah Garrett και Glen Ballard και ήταν το πιο αγαπημένο κομμάτι του Μάικλ, όπως δήλωσε και πρόσφατα η μητέρα του, επειδή μετέφερε ένα ισχυρό μήνυμα. Οι στίχοι μιλάνε για το πόσο υπεύθυνος είναι ο καθένας από μας για την άσχημη κατάσταση που διάγει ο κόσμος μας σήμερα, και για το ότι αν εξελίξουμε τον ίδιο τον εαυτό μας, αν η αλλαγή γίνει μέσα μας πρώτα τότε θα αλλάξει και ο κοσμος και θα γίνει καλύτερος (Σωκράτης). ‘Οτι πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε ως άνθρωποι, να εξυψώσουμε τις ανθρώπινες αξίες μέσα μας, το ήθος και την ευθύνη προς τον συνάνθρωπο που υποφέρει. Να ξεφύγουμε από το εγώ και εσύ, και να γίνουμε “εμείς”. Δηλαδή, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για το κοινό καλό, για έναν καλύτερο κόσμο. Το μήνυμα ήταν καθαρά ακτιβιστικό.

Το τραγούδι αυτό είναι σταθμός στην ιστορία του καλλιτέχνη.Ο “Άνθρωπος στον Καθρέφτη” δεν κοιτάζει απλά το πρόσωπό του, σαν να ένα καθημερινό πρόσωπο, αλλά προβληματίζεται αν οι πράξεις του είναι σύμφωνες με την συνείδηση του. Ο καθρέφτης αυτός απαιτεί να ρίξουμε μία βαθύτερη ματιά στον εαυτό μας και να κάνουμε την αλλαγή.Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι στο βίντεο του MAN IN THE MIRROR βλέπουμε να παρουσιάζονται ιστορικές μορφές που έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του κόσμου, θετική ή αρνητική, και αρκετές μορφές του ακτιβισμού που αναφέραμε παραπάνω, όπως: Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, Λεχ Βαλέσα, Μητέρα Τερέζα, Ντέσμοντ Τούτου, Τζων Λένον και Γιόκο Όνο, Μαθάτμα Γκάντχι, Άνβαρ Ελ Σάντα, Μέναχεμ Μπέντζιν, Τζίμμι Κάρτερ, Μιχαήλ Γκαραμπατσιόφ, Ρόσα Πάρκς, Ρόνανλντ Ρέγκαν, Πίτερ Βίλλεμ Μπόθα, Μουαμάρ αλ Καντάφι και Αδόλφος Χίτλερ.Willie Hugh Nelson είναι Αμερικανός τραγουδοποιός της κάντρυ, όπως και συγγραφέας, ποιητής, ηθοποιός και ακτιβιστής. Το Μάικλ Τζάκσον δεν εμφανίζεται στο βίντεο εκτός από μια στιγμή στο τέλος (στο 4:40) όπου φαίνεται να φορά ένα κόκκινο πουκάμισο. Αντιθέτως, χρησιμοποιεί σκηνές από την Επιχείριση Σταυροδρόμι, τις δολοφονίες των Τζων Φ. Κέννεντι και Ρόμπερτ Φ. Κέννεντι, την ιρανική κρίση, το Live Aid, το Farm Aid.Μουσικά, είναι ένα gospel κομμάτι όπου συμμετέχουν δύο μεγάλες gospel χορωδίες, οι Winans και η Andrae Crouch Choir που έχουν δώσει τον ιδιαίτερα χαρακτηριστικό και δυναμικό ήχο στο τραγούδι, ενώ η Siedah Garrett κάνει φωνητικά. Η μουσική όπως και η ενορχήστρωση είναι μεγαλειώδης, έχουν την ενωτική δύναμη πολλών φωνών μαζί και την ψυχή μιάς μέθεξης.Ο Μάικλ ερμηνεύει το κομμάτι αποδεικνύοντας ότι είναι ένας παλλόμενος, κραδασμικός, γεμάτος ψυχή, τραγουδιστής που συγκινείται και ξεσηκώνει τον κόσμο. Το κομμάτι στις συναυλίες του παιζόταν τελευταίο όπου ο Μάικλ στην κυριολεξία τα έδινε όλα στην σκηνή και συγκινούσε τόσο πολύ τον κόσμο ώστε οι περισσότεροι θεατές τον παρακολουθούσαν κλαίγοντας (!). Η παρουσίαση του MAN IN THE MIRROR στην συναυλία στο Βουκουρέστι το 1992, υπάρχει σε dvd. Αν θέλετε να πάρετε μία πρώτη ιδέα του τι σημαίνει Μάικλ Τζάκσον στην σκηνή και το πόσο αυτός ο άνθρωπος σε κέρδιζε από το πρώτο δευτερόλεπτο, σας προτείνω να το αγοράσετε!

DANGEROUS – ο τίτλος επικίνδυνος… δεν ήταν προφητικός όπως πολλοί λένε. Κατά την άποψή μου υποννοούσε ότι εν γνώσει του ρίσκαρε όταν παρουσίαζε αντιρατσιστικές, αντιναζιστικές, αντιπολεμικές εικόνες στα βίντεό του με στόχο να περάσει μηνύματα στον κόσμο χρησιμοποιώντας την δημοτικότητά του. Αυτό επισφραγίζεται στους τελευταίους στίχους του Will you be there? όπου ρωτά «θα είσαι εκεί στην ταραχή μου, στις δίκες μου…». Πιο πριν γράφει «όλοι θέλουν να κρατούν τον έλεγχο πάνω μου», υπονοώντας τα προβλήματα του με την μουσική βιομηχανία. Προφανώς, ο Μάικλ ήθελε την ανεξαρτητοποίησή του ενώ κάποιοι άλλοι τον εκμεταλεύονταν από όλες τις πλευρές.

black panther symbolsBLACK OR WHITE Ένα από τα πιο σημαντικά, αν όχι το σημαντικότερο κομμάτι και βίντεο του Μάικλ Τζάκσον με κοινωνικοπολιτικό μήνυμα είναι το Black or White. Ενα τραγούδι και βίντεο κλίπ  ορόσημο για την καριέρα και την μετέπειτα ζωή του που μέσα από τα σκάνδαλα καταστράφηκαν. Συνδυάζει πολλά είδη τεχνών και οπτικά εφέ πρωτοποριακά για την εποχή. Οι σκηνές που προβάλλονται στο ραπ και την γέφυρα του κομματιού υπήρξαν πολύ προκλητικές πολιτικά, τότε και ακόμα και τώρα. Θα βρείτε όλη την ανάλυση του τραγουδιού και του βίντεο εδώ.

HISTORY

THEY DON’T CARE ABOUT USVIDEO they don't care about us .

Κεντρικό θέμα του τραγουδιού η αδιαφορία των εκάστοτε εξουσιών, η βία στους δρόμους, η καταστολή των διαδηλώσεων, ο ρατσισμός, οι πολιτικές δολοφονίες όσων προσπάθησαν για την ισότητα, πολιτικών ή καλλιτεχνών και ο παραλογισμός της κοινωνίας που ζούμε που είναι για όλους μας δισβάσταχτος. Θίγει καίρια θέματα της εποχής μας, παρ’ όλο που είναι γραμμένο το 1995, είναι διαχρονικό γιατί τα προβλήματα του σημερινού ανθρώπου δεν λύνονται. Αυτοί που κατευθύνουν την πολιτική των χωρών ουσιαστικά δεν νοιάζονται για τον καθημερινό άνθρωπο που παλεύει για την φτώχεια και την ζωή του, για τον πολίτη και τα δικαιώματα του, δεν νοιάζονται για την βία και την καταπίεση και στους στίχους κάνει αναφορά στο ειρηνικό έργο του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και του Ρούζβελτ.michael-jackson-history-disc-cover-32395

Ο ρατσισμός είναι πρωτόγονη θεωρία και σκέψη διότι απορρίπτει το εύρος της ανθρώπινης σκέψης η οποία δεν έχει σύνορα. Ο άνθρωπος δεν λειτουργεί ως μονάδα αλλά ως σύνολο που ανήκει σε ένα γεωγραφικό μέρος της γής, σε κάποια φυλή, φύλο, κ.α. Επιστήμονες, καλλιτέχνες, αρχηγοί κρατών, θρησκευτικοί ηγέτες, φιλόσοφοι δεν περιορίζονται στα σύνορα κάποιας συγκεκριμένης χώρας. Αυτή η αντίληψη του κόσμου μαςε οδηγεί σε ένα είδος οπισθοδρόμησης διότι αποκλείει την πρόοδο του ανθωπίνου πνεύματος στην τέχνη, την επιστήμη, την φιλοσοφία, την πολιτική και την κοινωνία. Δεν υπάρχει επιστημονική επιχειρηματολογία που να αποδεικνύει την ανωτερότητα κάποιας φυλής γιατί δεν παραπέμπει στο αιώνιο και την ελευθερία της ύπαρξης του αιώνιου ανθρώπου. Ο πλανήτης Γη γεννάει μαύρους και λευκούς. Και αν πιστεύει κάποιος στην φύση, στο σύμπαν, στον θεό, έτσι πλαστήκαμε. Και γιατί είναι μαύροι; το εξηγούν επιστήμονες βιολόγοι, υπάρχουν κατά κόρον άρθρα στο ίντερνετ, βρήκα ένα αξιόπιστο για το Χρώμα των Φυλών το οποίο αναφέρει ότι το χρώμα του δέρματος των ανθρώπων εξαρτάται από την ηλιοφάνεια της περιοχής του πλανήτη που ζούν. Φυσικά, τους μαύρους τους έφεραν από την Δυτική Αφρική στην Αμερική με το δουλεμπόριο. Δεν υπήρχαν μαύροι στην Αμερική. Τους απήγαγαν, τους ξερίζωσαν από τα σπίτια τους, την χώρα τους, την ήπειρο που ανήκαν. Μεταφέρθηκαν με πλοία σε άθλιες συνθήκες. Δουλεμπόριο σκλάβων που δούλευαν χωρίς αμοιβή. Και από εδώ ξεκινάει το φαινόμενο του ρατσισμού και της εκμετάλευσης των ανθρώπων που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει εξαλειφθεί. Ο ρατσισμός δεν εχει στόχο παρά την εκμετάλευση των ανθρώπων σε όλα τα επίπεδα και τα χρήματα. Το βἰντεο έχει γυριστεί στις Φαβέλες της Βραζιλίας, υποβαθμισμένες και φτωχές συνοικίες εξω  από το Ρίο ὀπου κατοικούν μετανάστες από διάφορες εθνικότητες μαζί και μαύροι. Η δεύτερη βερσιόν έχει γυριστεί σε μία φυλακή και δεν παίχτηκε ποτέ στην τηλεόραση. την είδαμε στο youtube, ευτυχώς που υπάρχει.

Michael Jackson ~ They Don’t Care About Us (Ελληνικοί υπότιτλοι)

Το Earth Song και ο Tank Manmj tank earth song Ο Τζάκσον, στις συναυλίες του, στο History Tour, έκανε αναπαράσταση στην σκηνή, την ιστορία του Tank Man, ενός ανώνυμου Κινέζου διαδηλωτή, που αποτελεί μία συγκλονιστική στιγμή για την ανθρωπότητα,  εκφραζοντας, έτσι, την ανησυχία του για τον πόλεμο. Το 1989, σε κεντρική πλατεία του Πεκίνου, έλαβαν χώρα μεγάλες διαδηλώσεις, με καταλείψεις φοιτητών, και αναταραχές με πολλά θύματα. Ο κινέζικος στρατός κατέβηκε στους δρόμους με τανκς για να καταστείλει τις διαδηλώσεις με την βία. Ο Tank Man (ο Ανθρωπος με το Τανκ) ήταν ένας ανώνυμος άνθρωπος, που στάθηκε μπροστά στα τανκς και σταμάτησε την πορεία τους. Λίγα γνωρίζει κανείς για την τύχη αυτού του ανθρώπου, μετά το γεγονός. Το περιοδικό TIME τον συμπεριέλαβε στους 100 πιο σημαντικούς ανθρώπους του αιώνα.  Στις συναυλίες, το Earth Song ξεκινούσε με δυνατούς ήχους από πυροβολισμούς, σειρήνες και ελικόπτερα. Ο Τζάκσον ανέβαζε ένα πραγματικό τανκ στην σκηνή, δίνοντας δραματική διάσταση στο τραγούδι, που συγκλόνιζε τους θεατές. Το θέατρο στο μεγαλείο του.

THRILLER (1982)

BEAT IT by Michael Jackson  – Greek subtitles

Ο Ακτιβισμός ως έννοια ανήκει γενικά στην ηθική παρόρμηση του εθελοντισμού, όπου ο άνθρωπος εφαρμόζει ανάλογες δράσεις-πράξεις για το κοινό καλό. Οι μεγαλύτερες σήμερα εκδηλώσεις (δραστηριότητες) ακτιβισμού αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη προστασία του περιβάλλοντος, της εργασίας, της μόρφωσης κ.λπ. που παρουσιάζονται με διάφορες μορφές δράσης, όπως υπαίθριες συναυλίες, πορείες, απεργίες, κινητοποιήσεις καθαρισμού, αναδάσωσης κ.λπ. Όπως όμως αναφέρθηκε παραπάνω η υπερβολική έμφαση σε τέτοιου είδους δραστηριότητες όταν εμφανίζεται δημιουργεί πολλές φορές αντίθετες παραμέτρους (π.χ. οικονομικές, εθιμικές, θρησκευτικές κ.λπ.) με συνέπεια να συνοδεύονται τότε με επιθετικές συγκρούσεις πολιτών με αστυνομικές ή και στρατιωτικές ακόμη δυνάμεις για την αποκατάσταση της δημόσιας τάξης. Σημαντικοί ακτιβιστές ήταν ο Μαχάτμα Γκάντι, ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ο Τζον Λένον κ.ά. Στον καλλιτεχνικό χώρο ο όρος αυτός αποδίδεται με την ίδια σημασία του εξπρεσιονισμού, στο δε θέατρο και κινηματογράφο χαρακτηρίζει τη θεματολογία εκείνη που παρουσιάζει γενικά ρεαλιστικές λύσεις των διαφόρων κοινωνικών προβλημάτων.

WILL YOU BE THERE In a 2002 interview with the British television network ITV, Jackson said that he wrote “Will You Be There” while sitting in a tree at his Neverland Ranch. The full version of the song includes a prelude featuring the Cleveland Orchestra and the Cleveland Orchestra Chorus performing a portion of Beethoven’s ninth symphony. The segment is from the fourth movement and is a lesser known portion of the famous “Ode to Joy“. The German lyrics were written by Friedrich Schiller.Ihr stürzt nieder, Millionen?Ahnest du den Schöpfer, Welt?Such’ ihn über’m Sternenzelt!Über Sternen muss er wohnen.

Σκύβετε το κεφάλι, εσείς, εκατομμύρια άνθρωποι; Αισθάνεσαι τον Δημιουργό, κόσμε; Αναζητήστε τον πέρα από το έναστρο θόλο! Πάνω από τα αστέρια πρέπει να κατοικεί.

This classical introduction is then followed by a chorale interlude arranged by Andrae and Sandra Crouch. The Andrae Crouch Singers are heard throughout the rest of the song as well.The single was highly successful in Germany where it reached number one on emals hot 100 for 4 consecutive weeks.Legal issues”Will You Be There” was the subject of two lawsuits. The first was for copyright infringement of the Clevelend Orchestra’s recording and lack of credit to Beethoven for the use of his symphonic prelude. The suit was filed by the Cleveland Orchestra[7] for 7 million dollars and was settled out of court. Subsequent printings of Dangerous have included full credits in the album booklet. The second lawsuit was a claim of plagiarism by Italian songwriter Albano Carrisi who claimed that “Will You Be There” was copied from his song “I Cigni di Balaka” (“The Swans of Balaka”). After seven years, an Italian court ruled in favor of Jackson, stating that while the two songs were very similar, they both may have been inspired by the Ink Spots 1939 hit “Bless You for Being an Angel”.[8] Carrisi was ordered to pay all legal fees related to the case.

source: http://www.mjworld.net/news/2014/07/09/mjs-songs-inspire-social-change/