Tags

, , , ,

Λένε: «Μία εικόνα, χίλιες λέξεις». Ο Μάικλ Τζάκσον γνώριζε ότι η φωτογραφία είναι επικοινωνιακό μέσο, αφού ο φωτογραφικός φακός έχει την δύναμη να μετατρέψει σε εικόνα πλευρές της κοινωνίας και να μεταδώσει ένα μήνυμα στον κόσμο. ‘Ηθελε να κεντρίζει το ενδιαφέρον. Κάθε φωτογράφιση του είχε μία φιλοσοφία (βλέπε «Προς Μια Φιλοσοφία της Φωτογραφίας» του Vilem Flusser, 1998) .

Ο Μάικλ είχε την ιδιοφυΐα να παρακολουθεί, να διατηρεί και να αναπλάθει το παλιό σε καινούργιο. Οι πηγές της έμνευσής του δεν είχαν όρια σε όλα τα είδη της τέχνης. Οι φωτογραφήσεις του, επίσης, ήταν απλά εκπληκτικές!

Michael+Jackson LACE

Απαιτητικός καλλιτέχνης, τελειομανής, δημιουργούσε το καινούργιο, ενώ εμπνεόταν από το παλιό. Η φωτογράφηση του Greg Gorman, με την ταραντούλα πάνω στο πρόσωπο του, όπως και το πρόσωπο πίσω από την μαύρη δαντελένια κουρτίνα, έχουν αφήσει ιστορία. Η φωτογραφία με την δαντέλα, ήταν η δεύτερη επιλογή που είχε η Epic για το εξώφυλλο του Bad. Θεώρησαν όμως ότι η εικόνα ήταν «θηλυκή», γι᾽ αυτό και την απέρριψαν. Θεωρώ συντηρητική την σκέψη αυτή, αφού με την θεατρική οπτική, πίσω από μία μαύρη δαντελένια κουρτίνα, μπορεί να κρυφτεί οποιοσδήποτε, και όχι απαραίτητα μία γυναίκα!

mj-bad cover

Προφανώς, στο μυαλό του Μάικλ, η ανδρόγυνη αίσθηση που άφηνε πίσω της η φωτογραφία, υπήρχε μία βαθύτερη σκέψη, αναφερόταν στην κακή προδιάθεση που κρύβεται πίσω από κάθε άνθρωπο, γενικότερα, η οποία δεν καθορίζεται από το φύλο, αλλά από την ψυχή. Και αυτό ήταν και το μήνυμα. Δεν ήθελε να θίξει το φύλο, αλλά την ανθρώπινη ψυχή. Γι᾽αυτό είχε χαρακτηριστεί και άφυλος. Στην θέση της μπήκε η γνωστή φωτογραφία με το μαύρο δερμάτινο μπουφάν με τις ασημένιες αγκράφες, μία επιθετική «αρσενική» πόζα, η οποία ταίριαζε με τον τίτλο του άλμπουμ «Κακός» (Bad), αλλά και το βίντεο του Bad που γυρίστηκε μετά, με θέμα τις συμμορίες, και σκηνοθέτη τον Μάρτιν Σκορτσέζε. Πάντως, ο Μάικλ επέμεινε στην ανδρόγυνη παρουσίαση του χαρακτήρα, και γι᾽αυτό επέλεξε και το συγκεκριμένο μακιγιάζ στο βίντεο. Αυτή η σφαιρική θεώρηση του ανθρώπου ως καθολικό όν, πέρα απο κοινωνικά πλαίσια, φύλο, έθνος, θρησκεία, χρώμα, ήταν κάτι που χαρακτήριζε όλο του το έργο.                                                                                                                                                     

Το πρόσωπο πίσω από την μαύρη δαντελένια κουρτίνα!!!

Ο Μάικλ πήρε την ιδέα να φωτογραφηθεί το πρόσωπό του, πίσω από μία μαύρη δαντελένια κουρτίνα, από την φωτογράφιση της Gloria Swanson, της μεγαλύτερης σταρ του βωβού κινηματογράφου, που έγινε το 1924, από τον διάσημο καλλιτέχνη/φωτογράφο της εποχής 1920-1930, με παγκόσμια αναγνώριση, Edward Steichen. Ο Εντουαρντ Στάιχεν φωτογράφιζε για τα περιοδικά Vanity Fair και Vogue. Συνέδεσε την υψηλή τέχνη της φωτογραφίας με την εμπορικότητα. Οι, υψηλής αισθητικής, φωτογραφίσεις του ήταν κυρίως εμπνευσμένες από το θέατρο που ακόμα επιρρεάζουν τον κόσμο της μόδας και της φωτογραφίας.

Η φωτογράφιση με την ταραντούλα!

Πάνω από 40 χρόνια ο Γκρεγκ Γκρόμαν έχει φωτογραφήσει τους πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους του κόσμου. Πάνω από 125 φωτογραφίες εκτίθενται στο Greg Gorman: A Distinct Vision 1970-2010. Ο ίδιος ο Gorman είχε πεί: για την φωτογράφηση του εξώφυλλου του Bad. «Ο Μάικλ είναι τελειομανής πέρα από την πιο άγρια φαντασία. Κάθε φορά που θα κάναμε κάποια φωτοράφιση θα με έπαιρνε τηλέφωνο και θα μιλούσαμε μιά-δυό ώρες για το τί θα κάναμε και το πως θα το κάναμε. Είχε ως κατοικίδια, ταραντούλες. Βασικά, άλλαζαν το δέρμα τους. Αυτή είναι η αιτία που τις έφερε μαζί του.  Ηταν ιδιοφυής και, πραγματικά, αγαπούσε τη φωτογραφία».

πηγή:http://houston.culturemap.com/news/city_life/05-16-1-the-amazing-photography-of-greg-gorman/

Επειδή, η φωτογραφιση φαίνεται τρομακτική, πρέπει να αναφέρω κάποια στοιχεία για τις ταραντούλες.  Οι Tarantulas είναι ένα από τα πιο τρομακτικά ζώα του κόσμου αλλάανάλογα με το είδος είναι και τα πιο ακίνδυνα. Υπάρχουν πολλών ειδών ταραντούλες. Το συγκεκριμένο είδος που βλέπουμε στην φωτογραφία είναι ακίνδυνο για τον άνθρωπο αφού δεν έχει δραστικό δηλητήριο. Είναι πραγματικά φιλικά πλάσματα και κάποιοι «θαρραλέοι» τα έχουν ως κατοικίδια. Δεν θα σας κυνηγησουν, ούτε θα καταστρώσουν κανένα σχέδιο για να σας δολοφονήσουν, όπως νομίζουν, οι περισσότεροι άνθρωποι. Είναι απλώς και αυτές θύματα του κινηματογράφου. Ὀσον αφορά την αλλαγή Δέρματος, προκειμένου να μεγαλώσει, μια tarantula πρέπει να αλλάζει δέρμα κάθε τόσο. Δεν θα φάει για μερικές εβδομάδες πριν από τη μεγάλη στιγμή, και αναπτύσσουν συνήθως ένα φαλακρό σημείο στην κοιλία τους. Μετά από την αλλαγή δέρματος, το δέρμα και οι κυνόδοντες είναι ακόμα μαλακοί, αφήνοντας την αράχνη τρωτή.

Ο Μάικλ ήταν γνωστός για την αγάπη που είχε για τα ζώα, αφού στο σπίτι του διατηρούσε ολόκληρο ζωολογικό κήπο: μπορούσες να δείς σκυλιά, γατιά, αράχνες και φίδια, μέχρι καμηλοπαρδάλεις και ελέφαντες….Ηταν εξοικειωμένος με τα ζώα και ζούσε ειρηνικά μαζί τους. Ὀπως αναφέρεται στην ψυχολογία, η αποτελεί προυπόθεση για την αληθινή ανθρωπιά. Η ταραντούλα, λοιπόν, ήταν εντελώς ακίνδυνη, ήταν αδύναμη από την αφαγία, και με πολύ ευαίσθητο δέρμα…Εκκεντρική ιδέα, παράξενη, και πολύ εντυπωσιακή, σίγουρα. Αλλά, ο Τζάκσον ήταν διαφορετικός, αντίθετος προς ό,τι είναι συνηθισμένο, και ήθελε να περνάει ένα μήνυμα μέσα από την δουλειά του. Ποιο ήταν εδώ το μήνυμα; Σκεφτείτε. Ο Ανατόλ Φράνς είπε το εξής: «Μέχρι να αγαπήσει ένα ζώο, ένα κομμάτι της ψυχής ενός ανθρώπου παραμένει κοιμισμένο».

Στο βίντεο που ακολουθεί ο Γκρεγκ Γκορμαν μιλάει για την δουλειά του και την συνεργασία του με διάσημες προσωπικότητες, όπως και για την εκκεντρική φωτογράφιση με τον Μάικλ (στο 3:18 περίπου).

animal language

Στην φωτογραφία αριστερά, βλέπουμε τον Μάικλ σε μία αστεία στιγμή, να διαβάζει ανάποδα το βιβλίο του Michael Bright “Animal Language” (Η Γλώσσα τών Ζώων), έκδοση 1985.

animal lang