Tags

, , , ,

  

black or white τζαμια

Γιατί ο Μάικλ Τζάκσον κυνηγήθηκε τόσο πολύ, μετά το βίντεο του Black or White, “Μαύρος ή Λευκός”, με τίμημα την σπίλωση του ονόματός του; Σε όσους δούν, ή έχουν δεί, ολόκληρο το βίντεο, διάρκειας 11 λεπτών, και το αντιμετωπίσουν με προσοχή και σοβαρότητα, είναι εμφανές: Ο Μάικλ Τζάκσον τα έβαλε μέ «όλους» στην κυριολεξία. Καποιοι τον είπαν τρελλό, κάποιοι ιδιοφυΐα. Ο Τζάκσον ήταν πολιτικοποιημένος, διάσημος «μαύρος» καλλιτέχνης, και η (πολύπλευρη) τέχνη του ήταν το μέσον με το οποίο θα μετέφερε το κοινωνικοπολιτικό του μήνυμα για  δικαιοσύνη, ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ισότητα μεταξύ μαύρων και λευκών και την ελευθερία της ύπαρξης τού ανθρώπου. Ὀπως είπε και ο ίδιος, ήθελε να εκφράσει την οργή του, την αντίδρασή του ενάντια στην καταπίεση, την ανισότητα, την προκατάλειψη και τον ρατσισμό.Το βίντεο θίγει ένα βαθύ πολιτικό ζήτημα, το οποίο προκύπτει από θέματα, όπως: η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο ρατσισμός, οι ανθρώπινες σχέσεις, στην Αφροαμερικάνικη αλλά και την παγκόσμια ιστορία. Θα κάνουμε μία προσπάθεια να αναλύσουμε το θέμα, συνοπτικά.


Χρονολόγιο και σύγκριση γεγονότων
Μάρτιος 1991:      Αστυνομικοί ξυλοκόπησαν άγρια έναν αφροαμερικανό στο Λος Άντζελες για υπέρβαση ταχύτητας, πράγμα που σόκαρε όλη τη χώρα,  με αποτέλεσμα να γίνουν αναταραχές στο Λος Αντζελες. Η σκηνή του ξυλοδαρμού (σκηνή πραγματικής βίας και όχι εικονικής) μεταδόθηκε από την  τηλεόραση, σε ειδήσεις και εκπομπές.
Νοέμβριος 1991:  Οκτώ μήνες μετά, γίνεται η πρεμιέρα του τραγουδιού Black or White, όπου ξέσπασε το σκάνδαλο για τις σκηνές «βίας» και «σεξ».
Απρίλιος 1992:     Επτά μήνες μετά, τα επεισόδια, οι αστυνομικοί που είχαν εμπλακεί στον ξυλοδαρμό αθωώθηκαν. Για άλλη μια φορά στο Λος Άντζελες ξέσπασαν αναταραχές που διήρκησαν πολλές μέρες, με 58 νεκρούς και 3000 τραυματίες όπου δεν συμμετείχαν μόνο μαύροι και λευκοί, αλλά Ισπανοί και Μεξικανοί.
Μάιος 1992:         Ο Μάικλ καλύπτει τα έξοδα κηδείας ενός παιδιού, του 9χρονου Ισπανού Ραμόν Σάντσες, το οποίο σκοτώθηκε κατά την διάρκεια των αναταραχών στο Λος Άντζελες.
Αύγουστος 1993:  Ενάμιση χρόνο μετά την πρεμιέρα του βίντεο κλιπ, ο Μάικλ κατηγορείται για παιδεραστία.

Φυσικά, ένας καλλιτέχνης θεωρείται πρότυπο ανθρώπου προς μίμηση και επιρρεάζει τα πλήθη, αλλά το ίδιο πρότυπο ανθρώπου προς μίμηση, θεωρείται και ένα αστυνομικό όργανο.

Στην φωτό, κάτω, βλέπουμε ένα άρθρο από εφημερίδα της εποχής, που αναφέρει ότι ο Τζάκσον από μόνος του προσφέρθηκε νά κάνει τα έξοδα της κηδείας του παιδιού, αφού οι γονείς του δεν είχαν χρήματα να το κηδέψουν. Το παιδί πυροβολήθηκε στο κεφάλι, μέσα στο σπίτι του, την ώρα που έπινε γάλα.  Οι γονείς του παιδιού είπαν ότι «Ειναι η πρώτη φορά που κάποιος μας προσφέρει κάτι οικειοθελώς. Ο Μάικλ, είναι άνθρωπος με ιδιαίτερη ποιότητα και μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμά του».

mj ramon burial

Οι αντιδράσεις
Θύελλα αντιδράσεων ξέσπασαν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, σέ όλη σχεδόν την υφήλιο, για το καινούργιο αμφιλεγόμενο βίντεο του Τζάκσον το οποίο περιείχε «σεξουαλικές» κινήσεις και σκηνές «βίας», προκαλώντας αντιπαραθέσεις απόψεων παρ’ όλο που τότε υπήρχαν βίντεο που περιείχαν προκλητικά σεξουαλικές σκηνές. Φανερό ήταν ότι γινόταν χρήση και προώθηση της σεξουαλικότητας, από την μουσική βιομηχανία στα μουσικά βίντεο, και μέχρι εκεί.
Ἐνα κραυγαλέο παράδειγμα είναι τo “Justify My Love”(video) της Μαντόνα, βίντεο τύπου soft porno, το οποίο κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 1990,  έναν χρόνο, ακριβώς, πριν το Black or White (όπως ήδη είπαμε, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 1991).  Στο βίντεο, η Μαντόνα, ως πρωταγωνίστρια, εμφανίζεται φορώντας μαύρα δαντελένια εσώρουχα και ζαρντιέρες, η οποία φαίνεται να συμμετέχει σε ένα σεξουαλικό όργιο με σαδομαζωχιστικές τάσεις, κάνοντας σεξ με γυναίκες, άντρες και τρανσεξουαλ. Οι συμμετέχοντες στο βίντεο εμφανίζονται ημίγυμνοι. To μήνυμα που περνάει το κομμάτι είναι:«Poor is the man Whose pleasures depend On the permission of another
Love me, that’s right, love me I wanna be your baby» (Κακόμοιρος όποιος εξαρτάται από την έγκριση κάποιου άλλου, για τις δικές του απολαύσεις. Αγάπα με, έτσι, θέλω να είμαι το μωρό σου). Δηλαδή, κάνω σεξ με όποιον και «όπως» θέλω. Δεν θίγει κανένα πολιτικό ζήτημα. Aυτό το βίντεο της Μαντόνα λογοκρίθηκε και προβαλλόταν στην τηλεόραση, μόνο στην νυχτερινή ζώνη των τηλεοπτικών σταθμών. Οταν είπαν στην Μαντόνα ότι πούλησε το βίντεο στο MTV, για να κερδίσει περισσότερα χρήματα, είπε: «E, και; Τυχερή είμαι».

justify my love colaz 2

Αλλά, η πρόθεση του Μάικλ Τζάκσον στο βίντεο του Black or White (video) δεν ήταν η βία και το σέξ, ήταν ξεκάθαρα μία πολιτική δήλωση. Στο βίντεο ο Τζάκσον σπάει με λοστό, όλα τα ρατσιστικά, και όχι μόνο, σύμβολα, (και φυσικά, δεν φόραγε σαδομαζοχιστικές αλυσίδες, δεν ήταν στο κρεββάτι ημίγυμνος με μία γυναίκα, ούτε έκανε σεξουαλικά όργια με κανέναν. Φορούσε μπλέ παντελόνι, μπλε πουκάμισο, μαύρο καπέλο, και «χόρευε» μόνος του σε ένα γκέτο, γεμάτο πολιτικά συνθήματα, τα οποία κατέστρεφε…Αυτό το 5λεπτο λογοκρίθηκε και κόπηκε, και φυσικά, δεν προβλήθηκε, ποτέ, από την τηλεόραση). Γιατί άραγε;

Michael-Jackson-Black-or-White-black-or-white-28727264-720-576

Η ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΟΙΑ!

Το αρχικό βίντεο δεν περιείχε κανένα σύνθημα και κανένα σύμβολο απλά έδειχνε τον Μάικλ και την οργή του να ξεχύνεται. Αναγκάστηκε να το τροποποιήσει μετά από τις αντιδράσεις. Τα συνθήματα προστέθηκαν αργότερα, όταν στην πρεμιέρα του βίντεο δημιουργήθηκε σκάνδαλο, ώστε ο Μάικλ να κάνει ξεκάθαρο πλέον το μήνυμα του που ήταν: «όχι στον ναζισμό», «όχι στον ρατσισμό εναντίον των μαύρων», «όχι στην βία εναντίον των μεταναστών», «όχι στις εγκληματικές οργανώσεις», «όχι στην διαφθορά των κυβερνήσεων». Οι μαύροι κατηγόρησαν τον Μάικλ ότι στράφηκε εναντίον του γκέτο, στην σκηνή που σπάει μιά βιτρίνα με έναν σκουπιδοτενεκέ, πράγμα που εκμεταλεύτηκαν οι λευκοί, αφού και οι μαύροι δρούσαν εγκληματικά. Ὀμως το ειρηνικό μήνυμα του Μάικλ: «η βία φέρνει βία», ήταν ξεκάθαρο. Δεν συμφωνούσε με την βία, απ᾽όπου και άν προερχόταν, γιατί «η βία δεν είναι λύση».  Ο Μάικλ περνάει μήνυμα όχι στις «εμφυλιακού τύπου» αναταραχές.Πίστευε στην ειρηνική πολιτική. Πρότυπά του ήταν ειρηνιστές: Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, Γκάντι, Λέννον, Δαλάι Λάμα, Μαντέλα. (“Ὅλοι οἱ σπουδαίοι ἄνθρωποι εἶναι μετεωρίτες πού καίγονται γιά νά δώσουν στή γή φῶς”,  κατά την ρήση του Ναπολέοντα). Το επίμαχο βίντεο με την μεγαλύτερη τηλεθέαση στην τηλεόραση, παγκοσμίως, έστελνε αυτό το ανθρωπιστικό μήνυμα, εναντίον κάθε μορφής καταπίεσης.

Στην φωτογραφία κάτω, βλέπουμε μία σύγκριση του αρχικού βίντεο κλιπ χωρίς τα συνθήματα σε σχέση με την δεύτερη έκδοση του, όπου τα συνθήματα προστέθηκαν μέσω υπολογιστή.

Μετά απ᾽αυτό, κάποιοι είπαν ότι ο Τζάκσον τρελλάθηκε να κάνει τέτοια βίντεο, κάποιοι ότι πρόδωσε την φυλή του επειδή στρέφεται εναντίον του γκέτο, πουριτανοί άσχετοι είπαν ότι ήταν «βίαιο με σεξουαλικές κινήσεις», συντηρητικοί κριτικοί κινηματογράφου είπαν ότι ήταν «άσεμνο για να το παρακολουθήσουν γονείς και παιδιά» (ενώ ας πούμε της Μαντόνα ήταν «σεμνό» και μπορούσαν να το παρακολουθήσουν όλοι). Γιατί, τώρα, πλέον, το βίντεο της Μαντόνα προβάλλεται άνετα στο MTV, αλλά ο Χορός του Μαύρου Πάνθηρα, του Μάικλ Τζάκσον, είναι λογοκρισμένο δια παντός.  Στο you tube μπορείς να το βρεί κανείς, όμως, μόνο αν ενδιαφέρεται να το ψάξει. Στο MTV όμως δεν θα προβληθεί ποτέ, και σε καμμία νυχτερινή ζώνη.

Τα παιδιά καταλαβαίνουν όταν εξηγήσεις και προφανώς κάποιοι δεν ήθελαν να «προβληματιστούν» παιδιά και γονείς, να μάθουν τι συμβαίνει στον κόσμο. Αυτοί που κατάλαβαν ότι το βίντεο ενόχλησε επειδή είχε πολιτική χροιά, και τις προθέσεις του Τζάκσον, πολύ σωστά είπαν, ότι ο Μάικλ Τζάκσον είναι ιδιοφυΐα με σαφή κοινωνικοπολιτική ευαισθησία και θέση.
Το 1993 ο σκηνοθέτης του βίντεο-κλιπ Τζον Λάντις υποστήριξε την αμφιλεγόμενη σκηνή του βίντεο, (τον Χορό του Μαύρου Πάνθηρα) και δήλωσε ότι “o Mάικλ διαισθάνθηκε την βία και τις αναταραχές, οι οποίες κατέληξαν στις εξεγέρσεις, στο Λος Άντζελες και ενεπλάκη σε κάτι τέτοιο, τη συγκεκριμένη στιγμή, λόγω συγκυριών. Μέσα από την τέχνη του ήθελε να εκφράσει την οργή του για την προκατάληψη, την μισαλλοδοξία, την βία και τον ρατσισμό.

To σκάνδαλο
Ο Μάικλ πέρασε δια πυρός και σιδήρου, με αισχρές εξετάσεις από την αστυνομία, (τον εξέτασαν γυμνό), και η αθώωση του αμφισβητήθηκε. Πολλοί ήταν αυτοί που ισχυρίστηκαν ότι πλήρωσε αρκετά χρήματα στον πατέρα του παιδιού, για να αποσυρθεί η μήνυση, όπως και ότι έκανε πλαστό γάμο με την Lisa-Marie Prisley  για να διορθώσει την κατάσταση και να εξαπατήσει τον κόσμο. Ο Μάικλ σε αυτήν την σχέση έδειχνε λαμπερός και ευτυχισμένος, όπως και η (λευκή) γυναίκα του. Στο ψέμμα, την ζήλεια, την παράνοια, το μίσος και την εκδίκηση, δεν υπάρχει αρχή και τέλος. Αυτή η σκοτεινή υπόθεση, όσον αφορά τις προθέσεις αυτού του ανθρώπου που τον κατηγόρησε, και του εισαγγελέα Don Sneddon (διοικητικό μέλος ρατσιστικής οργάνωσης), κατέστρεψε την υπόληψη και την καριέρα του Μάικλ Τζάκσον και τον στιγμάτισε στην συνείδηση μεγάλης μερίδας του κόσμου που πίστεψε αυτή την, πέρα για πέρα, άδικη και αναληθή κατηγορία. Θα μπορούσαν να τον είχαν σκοτώσει, αλλά η επαγγελματική και οικονομική κατάρρευση, και η σπίλωση της υπόληψής του, ήταν χειρότερα απο τον φυσικό θάνατο.
Αυτό το καλοκαίρι του ΄93 ο Μάικλ έκανε παγκόσμια περιοδεία, την Dangerous Tour (ένα όνομα προφητικό) ενώ το ΜΜΕ βούιζαν στην κυριολεξία, ο Μάικλ με καταρρακωμένη ψυχολογία κατάφερνε να βγαίνει στην σκηνή και να τα δίνει όλα για το κοινό του. Ενας μεγάλος καλλιτέχνης ιδιοφυΐα που άρθρωσε πολιτικό λόγο μέσα από την τέχνη του και ύψωσε το ανάστημά του, που μίλησε για έναν καλύτερο κόσμο, το πλήρωσε πάρα πολύ ακριβά από κάθε άποψη, πέρασε στο περιθώριο και απομονώθηκε μέσα στην κατάθλιψη. Οι περισσότεροι τον εγκατέλλειψαν. Ευτυχώς, υπήρχαν οι αφοσιωμένοι φανς, οι στενοί του φίλοι και συγγενείς, που στάθηκαν στο πλευρό του και τον στήριξαν. Από τότε ο Μάικλ έχασε τον ενθουσιασμό του να κάνει συναυλίες.

Μετά τον θάνατο του Μάικλ, η Yoko Ono ανάρτησε στο site της την εξής δήλωση:
“Michael Jackson, RIP
With his enormous talent, Michael kept giving us power, inspiration and joy.
Yet he knew that the world was not kind to him for many reasons, some of it going right back to racism. That must have been so hard for him. His various attempts to be loved by the world equaled the pain he received from it. Michael, now you are free from all that. Rest well in Peace.
We will always remember you and love you for what you were to us. With love, Yoko Ono Lennon, June, 2009”.
(Αναπαύσου εν Ειρήνη, Μάικλ Τζάκσον. Με το τεράστιο ταλέντο του, ο Μάικλ συνέχιζε πάντα να μας δίνει δύναμη, έμπνευση και χαρά. Γνωρίζουμε ότι ο κόσμος δεν ήταν καλός μαζί του για πολλούς λόγους, κάποιοι απ᾽αυτούς οφείλονται στον ρατσισμό. Θα πρέπει να ήταν πολύ δύσκολο γι᾽αυτόν. Οι διάφορες προσπάθειες να αγαπηθεί από τον κόσμο ισοψηφίστηκαν με τον πόνο που πήρε απ᾽αυτόν. Μάικλ, τώρα είσαι ελεύθερος απ᾽όλα αυτά. Αναπαύσου εν Ειρήνη. Πάντα θα σε θυμόμαστε και θα σε αγαπάμε γιά ότι ήσουν για μάς. Με αγάπη, Γιόκο Ονο Λένον, Ιούνιος 2009»).

Μία φιλανθρωπία, δεν πουλάει τόσο, όσο μιά παιδεραστία
Το Black or White δεν βγήκε ποτέ από το πρόγραμμα των συναυλιών του όπως και οι επισκέψεις του σε ορφανοτροφεία με εγκατελελειμένα παιδιά και νοσοκομεία για παιδιά με νεοπλασματικές ασθένειες, σε κάθε πόλη που έδινε τις συναυλίες του. Πρόσφερε παιχνίδια και δώρα στα παιδιά ο ίδιος, και όχι κάποιος εκπρόσωπός του. Οι επισκέψεις κρατούσαν ώρες. Αυτά τα παιδιά δεν γνώριζαν ότι αυτός ο άνθρωπος ήταν ένας διάσημος άνθρωπος, ένας σούπερ-στάρ. Χρηματοδοτούσε κρυφά, έχτιζε νοσοκομεία, χωρίς να γνωρίζει κανείς τίποτα. Τα ΜΜΕ δεν πρόβαλλαν τίποτα απ᾽αυτά, γιατί μία φιλανθρωπία, δεν πουλάει τόσο, όσο μιά παιδεραστία. Το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο Μάικλ ήταν ότι ο άνθρωπος πρέπει να ανελιχθεί πνευματικά για να αλλάξει η κοινωνία. Δεν έπασχε από παλιμπαιδισμό. Θεωρούσε ότι τα παιδιά είναι το μέλλον αυτού του κόσμου όταν μεγαλώνουν με ενδιαφέρον, αγάπη και στοργή. Και αυτήν την καθαρότητα της ψυχής των παιδιών εξυμνούσε και ήθελε να κρατήσει το παιδί μέσα του. Ηταν από άλλον κόσμο.

Ο Michael στα NAACP Awards
Μετά τις κατηγορίες, ο Michael εμφανίστηκε στα NAACP Awards το 1994, μετά από πολύ θερμή υποδοχή από τον κόσμο. Μέσα σε μία ολιγόλεπτη αλλά περιεκτική ομιλία μίλησε για την καταπίεση που υφίστανται οι μαύροι και δήλωσε πως είναι αθώος μέσα σε έναν καταιγισμό χειροκροτημάτων.
Η NAACP (The National Association for the Advancement of Colored People), η Εθνική Ένωση για την Πρoώθηση Έγχρωμων Ανθρώπων των ΗΠΑ, είναι ένας από τους πιο παλαιούς και σημαντικούς σχετικά με τα πολιτικά δικαιώματα οργανισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Η αποστολή του είναι να διασφαλίσει την ισότητα στα πολιτικά, εκπαιδευτικά, κοινωνικά και οικονομικά δικαιώματα όλων των ανθρώπων και να περιορίσει το φυλετικό μίσος και τις φυλετικές διακρίσεις.

ΤΟ ΛΙΝΤΖΑΡΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ:  Ο ΜΑΙΚΛ ΤΖΑΚΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΧΤΕΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ «ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ».

“Jazz is a definitive music of American democracy, of our way of life”.
Wynton Marsalis

UNFORGIVABLE BLACKNESS – premieres 9pm, Friday 15 and concludes Saturday 16 February 2013
PBS America – Sky 166 / Virgin Media 243 / pbsamerica.co.uk

Αυτό το film του Ken Burns μιλάει για την ιστορία ενός από τους μεγαλύτερους μποξέρ όλων των εποχών και την άρνησή του να δεχθεί τους κανόνες μιας κοινωνίας που θεωρεί τους έγχρωμους ανθρώπους πολίτες δευτέρας κατηγορίας.

Ο Jack Johnson γεννήθκε το 1878 στο Galveston, Texas. Ξεκίνησε το μποξ στην εφηβεία στον Νότο in the segregated South και γρήγορα έκανε ένα soon made a considerable name for himself by defeating a succession of opponents with ease. Reigning champion James J Jeffries spurned his persistent challenges, choosing to retire undefeated rather than fight a black person. Johnson was not to be denied his ambition, however, and in 1908 he defeated the new champion Tommy Burns to become the first African-American to be crowned heavyweight champion of the world. His success triggered a worldwide search for ‘The Great White Hope’ to re-establish the superiority of the white race, but it was Johnson’s bold personal life that attracted the most hostility. In 1913 he was convicted in what was widely perceived as a sham trial under a law which prevented the transportation of women for immoral purposes. His real crime was to have married a white woman. Johnson fled the country to avoid prison, but returned six years later to serve his time.

Η ιστορία ενός ανθρώπου που αρνήθηκε να αναγνωρίσει τις φυλετικές διαφορές, και αυτός που ανάγκασε την Αμερική να αναπροσδιορίσει την ακριβή έννοια της ελευθερίας.

H ιστορία του Τζόνσον, του πρώτου μαύρου πρωταθλητή βαρέων βαρών, το 1910, είναι παράλληλη με αυτήν που περιγράφουν οι στίχοι του Black or White. Ο Τζόνσον ήταν ένας, πρώην σκλάβος, μαύρος ο οποίος έκανε το έγκλημα να κάνει σεξ με λευκές γυναίκες και τρεις γάμους, επίσης, με λευκές γυναίκες. Κυκλοφορούσε στον δρόμο με λευκές, και αυτός ήταν ο λόγος που κλείστηκε στην φυλακή για έναν χρόνο. Οι στίχοι του Black or White μιλάνε για ένα ζευγάρι, έναν μαύρο και μία λευκή, που έχουν βγεί Σαββατόβραδο, και κάποιος ρωτάει, υποτιμητικά, τον μαύρο άνδρα γιατί είναι με λευκή. Είναι ουσιαστικά και μία αναφορά στον Τζακ Τζονσον. Αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία που προέκυψαν από τους φάκελους του fbi για την υπόθεση του Μάικλ Τζάκσον.

ENA ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ – Μάικλ Τζάκσον και Τζάκ Τζόνσον.

Μετά τον θάνατό του Μάικλ, το 2009, το παιδί αυτό, ο Τσάντλερ, στην ηλικία των 28 χρονών δήλωσε: “Ελπίζω ο Μάικλ να με συγχωρέσει. Ποτέ δεν με άγγιξε. Ο πατέρας μου με έπεισε να πω ψέμματα για να γλυτώσουμε από την φτώχεια”.
Ψιλά γράμματα, θα πεί κανείς.

Μετανιωμένος και με τις τύψεις να τον στοιχειώνουν, ο 29χρονος σήμερα Τζόρνταν Τσάντλερ, ο πιτσιρικάς που το 1993 αμαύρωσε με τον χειρότερο τρόπο την εικόνα του Μάικλ Τζάκσον, ανοίγει την καρδιά του και λέει ότι όλα όσα είχε υποστηρίξει τότε ήταν ένα ψέμα! Οπως είπε τώρα, ο Μάικλ Τζάκσον δεν του φέρθηκε ποτέ πρόστυχα ούτε τον παρενόχλησε σεξουαλικά… Ολα όσα είχε υποστηρίξει τότε στις αναλυτικές περιγραφές του για τις σεξουαλικές προθέσεις του Μάικλ Τζάκσον ήταν κατασκεύασμα του πατέρα του!
Στη συνέντευξη που έδωσε στο διαδικτυακό Trash Selector, ο ώριμος πια Τζόρνταν Τσάντλερ, 28, δήλωσε: «Δεν είχα καμία πρόθεση να πω ψέματα τότε και να καταστρέψω την καριέρα του Μάικλ Τζάκσον, αλλά ο πατέρας μου με πίεσε να πω όλα αυτά τα ψέματα. Λυπάμαι πάρα πολύ που δεν μπορώ να πω στον Μάικλ πόσο πολύ λυπάμαι. Πόσο συντετριμμένος είμαι και ποτέ δεν θα μάθω αν με συγχώρεσε για όλα αυτά».

Ο Τζόρνταν ήταν μόλις δεκατριών ετών, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο που έκανε τον Μάικλ Τζάκσον να βουλιάξει ως ίνδαλμα και ως άνθρωπος. Τώρα, δεκαέξι χρόνια μετά και αφού πλέον είναι πια πολύ αργά για τον Τζάκσον να χαρεί για την αποκατάσταση της αλήθειας, ο Τσάντλερ παραδέχεται ότι όλα αυτά περί παιδοφιλίας του τραγουδιστή γεννήθηκαν στο μυαλό του πατέρα του, που είδε τον θρυλικό σταρ ως ευκαιρία να βγάλει χρήμα, «πολύ χρήμα», όπως χαρακτηριστικά λέει ο γιος του!

«Δεν μπορώ να συνεχίσω να λέω ψέματα και δεν μπορώ πια να υποστηρίζω όλα εκείνα που είχα πει. Ο Μάικλ Τζάκσον δεν μου είχε κάνει τίποτε. Ολα ήταν ψέματα του πατέρα μου που ήθελε να γίνει πλούσιος» λέει. Υπάρχει ηχητικό ντοκουμέντο, όπως αποκάλυψε ο γιος του, που ο πατέρας του Ιβαν Τσάντλερ ακούγεται να περιγράφει με λεπτομέρεια τα βρόμικα σχέδιά του. Ο πατέρας τού Τζόρνταν ακούγεται να λέει: «Αν ολοκληρώσω το σχέδιό μοου, θα κερδίσω χοντρά φράγκα. Δεν έχω να χάσω τίποτε. Θα πάρω όσα ζητήσω και εκείνοι θα καταστραφούν για πάντα»… Με το «εκείνοι» ο Ιβαν Τσάντλερ εννοούσε τον Τζάκσον και τα αδέρφια του, τα οποία ήταν πάντα στο πλευρό του.

Από αυτήν την καλοστημένη παγίδα στον Μάικλ Τζάκσον η οικογένεια Τσάντλερ πήρε 22 εκατομμύρια δολάρια για να μην πάει στα δικαστήρια. Η είδηση όμως ότι ο Μάικλ Τζάκσον ήταν παιδόφιλος είχε ήδη κάνει τον γύρο του κόσμου και η πλευρά Τζάκσον ήθελε να σταματήσει η ιστορία εκεί. Πίστευαν ότι οι ανατριχιαστικές λεπτομέρειες και οι καταθέσεις στο δικαστήριο θα έβλαπταν την καριέρα τού Μάικλ Τζάκσον ακόμη περισσότερο.

Το κακό όμως είχε γίνει!

Ο Τζάκσον σταμάτησε τους Τσάντλερ αλλά δεν σταμάτησε και την κακή φήμη που ταξίδεψε πολύ γρήγορα σε όλον τον κόσμο. Ελάχιστοι πίστεψαν ότι ο μικρός έλεγε ψέματα, όταν περιέγραφε ότι ο Τζάκσον τον είχε χαϊδέψει στα γεννητικά όργανά του, του μάθαινε πώς να αυτοϊκανοποιείται και τον έβαζε να τον βλέπει όταν ο διάσημος τραγουδιστής έκανε σεξ. Ολα αυτά ο 29χρονος σήμερα Τσάντλερ τα παίρνει πίσω… «Φέρθηκα φρικτά στον Μάικλ» λέει πλημμυρισμένος από τύψεις…

Η κατάρρευση του Μάικλ Τζάκσον ξεκίνησε από αυτήν την ανίερη ιστορία. Ο κόσμος έπαψε να βλέπει στο πρόσωπο του Τζάκσον τον ανυπέρβλητο καλλιτέχνη, τον αιώνιο έφηβο, τον άνθρωπο που είχε δώσει σάρκα και οστά σε ένα παραμύθι φτιάχνοντας μια παραμυθούπολη, τη Neverland, τη Χώρα του Ποτέ, για να χαίρονται όλα τα παιδιά του κόσμου… Ξαφνικά, στο πρόσωπό του είδαν όλοι έναν ύπουλο τύπο που μάζευε παιδάκια γύρω του, γιατί έτσι ικανοποιούσε τις αρρωστημένες ορέξεις του. Οτι δεν είχε καμία καλή πρόθεση και ότι ο Πίτερ Παν και όλα τα παιχνιδο-σενάρια ήταν η επίφαση, το αμπαλάζ, για να κάνει όσα ανώμαλα ήθελε χωρίς κανένας να τον παίρνει χαμπάρι. Κάποιοι δεν πίστεψαν ό,τι υποστήριζε ο 13χρονος αλλά κρατούσαν μία επιφύλαξη. Ἀλλοι δεν πίστεψαν ποτέ τίποτα. Αλλά ο περισσότερος κόσμος τον έβλεπε με καχυποψία. Το είδωλο Τζάκσον έχασε την αίγλη του και ο άνθρωπος Μάικλ βυθίστηκε στη θλίψη… Τότε ξεκίνησε να παίρνει να αντικαταθλιπτικά.Πώς να λατρέψεις έναν σταρ, όταν ξέρεις ότι πίσω από τη λάμψη έχει τόση σαπίλα;
Παρ᾽όλο που γνωστοί, συγγενείς και κολλητοί του φίλοι γνώριζαν καλά ότι ο Μάικλ ΔΕΝ ήταν γκέϋ!!!

Ομως, η εικόνα του παιδόφιλου κυνήγησε τον Τζάκσον μέχρι το τέλος της ζωής του. Ο Ντον Σνέντον, ο εισαγγελέας που με τόση εμπαθεια κυνήγησε 20 χρόνια τον Μάικλ, μέλος της γνωστής ρατσιστικής οργάνωσης, ήταν μία απόδειξη ότι όλα αυτά μπορεί να προέρχονταν από ρατσιστικό μίσος. Αυτή τη ρετσινιά για κάποιους ποτέ δεν βγήκε από πάνω του αφού ένα δεύτερο κύμα κατηγοριών το 2005, πάλι περί σεξουαλικής παρενόχλησης ενός 16χρονου αυτήν τη φορά, έκανε τους πάντες να σκεφτούν: «Το ξανάκανε!». Για αυτές τις κατηγορίες ο Μάικλ Τζάκσον αθωώθηκε περίτρανα στο δικαστήριο. Η εξομολόγηση του νεαρού που ξεκίνησε όλο αυτό το κακό έρχεται να δικαιώσει τώρα τον Μάικλ Τζάκσον. Μετά θάνατον βέβαια, αλλά για τους θρύλους δεν είναι ποτέ αργά…

Δυστυχώς, η καριέρα του πήρε την κατιούσα, σίγουρα ώς ένα βαθμό, γιατί τέτοια μεγάλα αστέρια που ο κόσμος στηρίζει και λατρεύει στην κυριολεξία, δύσκολα πέφτουν από τον θρόνο τους.

Ο Μάικλ με το Black Or White  και τον Χορό του Μαύρου Πάνθηρα  (Βlack Panther Dance), όπως και σε μετέπειτα τραγούδια του όπως το They don’t care about us, έθιγε αρνητικές πλευρές της αμερικάνικης αλλά και παγκόσμιας κοινωνίας, και διάφορες κοινωνικές ομάδες θεωρούσαν ότι θίγονται από το έργο του και έψαχναν αφορμές για να τον χτυπήσουν. Και το Black or White αποτέλεσε μία δυνατή αφορμή.  Ντοκυμαντέρ, ανακρίσεις και έρευνες απέδειξαν ότι ο Μάικλ ήταν ένας σπουδαίος ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ένας ακτιβιστής με φιλανθρωπική δράση και ένας πολύ μεγάλος καλλιτέχνης που αποφάσισε και είχε το θάρρος να πεί αυτό που πίστευε μέσα από την τέχνη του, έχοντας υπ᾽όψιν τις συνέπειες, φυσικά εις γνώσιν του. Και όπως βλέπουμε μέχρι τώρα, το πανηγύρι με τις δίκες καλά κρατεί (εν έτει 2013, ένας ακόμα 30άρης τον κατηγορεί και λέει το «ποίημα»). Ο δικηγόρος του, Τομ Μέζερο είπε: «Γιατί να δουλέψει κανείς όταν μπορεί να κάνει μήνυση στον Μάικλ Τζάκσον;» (έστω κι αν ο Μάικλ Τζάκσον είναι νεκρός…). Ο Μάικλ μίλησε για όλα σε συνέντευξή του, το 2005, μίλησε για συνομωσία, αλλά δεν αποκάλυψε περισσότερα και σταμάτησε εκεί.

Το έργο του Μάικλ Τζάκσον μιλάει από μόνο του και θα ζήσει για πάντα.

Black or White 5/5 πατήστε εδώ